Har det gått för långt ?

Absolut inte! Det visar bara att du uppskattar möjligheterna till att förbättra befintliga byggsatser, och därmed uppfattar möjligheterna med att använda vanliga bra-att-ha-grejor. 
Sugrör är perfekt som avgasrör på fordon …
Såna där grejer går jag och kikar efter hela tiden
Sen om det är normalt eller inte kan kanske diskuteras 
Mitt senaste fynd från Ikea var en "Snudda", vilket är en slags snurrplatta. Den är riktigt smidig att ha när jag airbrushar. Tidigare har jag även köpt grytunderlägg i kork för att använda till att bygga tegelväggar. Ikeas grejer kan onekligen användas till mycket 
#1 Det är just till avgasrör jag vill testa dem! Såg ut att vara tunnare än dom man köpa ute i handeln?
#2 Grytunderlägg till tegelvägg; smart
!
//Pentti

Lite svårt att avgöra med hjälp av bilden, men det är mycket möjligt. Det är bara att testa. Och de grövre sugrören från någon hamburgerkedja passar bra som sidepipes eller stående rör på lastbilar (som på Veckans bild).

Jag är alltid på jakt efter grejor man kan använda i modellbygget. En sak jag har hållit ögonen på är kisses morrhår då han emellanåt tappar ett. (Det är lite magstarkt att plocka ett direkt från katten och jag tror han har en del synpunkter i ämnet. Dessutom finns det kapacitet till seriösa kroppsskador då han väger fem och ett halvt kg och det är bara muskler…) Jag har tänkt använda ett morrhår som hög antenn på ett fordon i 1:35.

Morrhår brukar jag också spana efter, och det har blivit några stycken nu. Dock hade den äldsta av våra katter vissa synpunkter när ett av morrhåren satt kvar …
Jag har 3 katter o 1 hund,,,kanske man kan börja sälja,,? 

Vi har detsamma så det börjar bli några stycken. Fast katternas morrisar känns bäst. Men det var en intressant affärsidé! 
Gått för lång knappast, verka vara helt normalt, andvänder sådana sugrör som förgasartrattar i hotrod byggen klädda med baremetall och målade inuti, funkar finfint. Annars så går det att andvända vanlig mjuklod till avgassystem lättbockat osv samt ger en realistisk metall yta! Jojo ja e lika knäpp isåfall!!?
Gatlyktor till bilbanan, så har jag tänkt att använda mina surt ihopsparade sugrör, bara jag fick ett rum till så kunde man sätta upp banan, SUCK, man får väl slå ihop sig med nån och hyra lokal på stan, ups blev lite OT.
Annat jag sparar på: Glasspinnar, gamla tandborstar, burkar, små plastbitar mm som används som skydd på toner till skrivare, bara man har ögonen öppna så ser man massa användningsområde för dessa plastbitar, tex en lysramp till en depå har det blivit, frigolitbitar av olika sorter mm mm.
Jag jobbar i förrådet på ett stort statligt företag, så här finns det massa bra att ha grejor.
Börje Andersson #17

smidigt!