Reklamation Billing boats
Som jag beskrivit i tråden om Gladan var det en del trasiga delar i byggsatsen. Jag reklamerade till Billing Boats per mail 2010-11-15, eftesom jag inte fick något svar skickade jag en påminnelse en vecka senare. När jag inte fått något svar efter tre veckor blev det ett argt snailmail till BB:s VD, svar kom med vändande e-post och jag utlovades nya delar "snarest mulig", när inga delar dök upp i brevlådan blev ett ett nytt mail 2010-12-29, idag två veckor senare fortfarande inga delar eller mail från BB.
Nu börjar jag bli mer än lovligt irriterad på BB:s noncharlanta hantering av reklamationen och funderar på att höra av mig till Allt om Hobby och höra efter om de är intresserade att göra lite konsumentjournalistik inom modellområdet. Jag är därför nyfiken på att höra om det finns fler här på forumet som har erfarenhet av reklamationer av BB:s byggsatser. Skriv gärna om era erfarenheter positiva som negativa som svar i tråden eller i ett PM till mig.

Jag har ingen som helst erfarenhet av Billing Boats, men tyvärr är det nog så att många av de här bolagen har somnat in totalt när det gäller kundservice. De mer eller mindre förväntar sig en trogen kundkrets, och det känns som att det i stort sett bara är Revell, Roden och Airfix och diverse små aftermarketfirmor som är trogna sina kunder när det gäller reservdelar. Kanske har någon ekonom blivit inblandad i det hela, och konstaterat att service inkräktar på hans årsbonus….