Grå Tamiya primer
Har just genomfört min första prime-ning med Tamiyas grå primer och fann att den praktiskt taget täckte vid första skiktet! Visserligen var modellen också grå men om man jämför med vit prime-ning av vita modeller så var det en rejäl skillnad, där får man ju hålla på hela dagen. Frågan är bara var får man tag i Tamiyas grå primer? den här högg jag på Tradera, bara en liten burk, var lite orolig om den skulle räcka men det var verkligen inget problem
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Primern är lätt att få tag på. De flesta hobbybutiker och näthandlare som säljer Tamiya brukar ha den på lager.

Jag brukar köpa min Tamiya vita primer över disk på Wentzels och "vanlig" Tamiya färg över disk på Hobbybokhandeln och Harambee så jag har dålig koll på vilka näthandlare som har Tamiya kan du rekommendera någon som har den gråa primern? Dom redan nämnda handlarna har den inte

Upptäckte att den gråa primern bara finns i små burkar, och går därför över till ett märke som har större burkar, jag har prövat "The Army Painter"s svarta primer och den var jag nöjd med, upptäckte att den finns i massor av färger så nu har jag beställt både den vita och "uniform grey" i härliga 400 ml burkar så man slipper springa och köpa Tamiyas små burkar hela tiden
Jag köpte nyligen två burkar från Virago Hobby: www.viragohobby.se

#4: Tack då vet jag var jag skall köpa den om jag inte blir nöjd med The Army Painters grå
Jag har provat Army Painter vit på figurer i 1/48 och det var inga problem den täckte bra utan att detaljerna försvann.