Jag letar efter en katt i 1:35....
Jag har sökt på nätet efter en katt i 1:35. Det närmaste jag kommit är Andreas set med katter i 54mm-skalan men de blir för stora. Det jag är ute efter är en vanlig korthårig bondkatt som sitter och betraktar världen med all den avmätta avsmak som bara en katt kan. Har nån något tips? Jag har grunnat på att skulptera en själv då jag fick lite blodad tand efter att ha fått till en rejält konverterad figur med Magic Sculpt men jag är inte så säker på att jag får till katten som jag vill.

Du får köra en av dina i tvättmaskinen och sedan torktumla … 
Det fanns en bra byggbeskrivning på scratchbygge av katt i skala 1:87 i Allt om Hobby för några år sedan. Fritt ur minnet löd den såhär:
Tag en mässingsbit, fila bort allt som inte liknar en katt.
Jag har setet själv och jag tycker det är i bra kvalitet. Katterna ser lite stora ut på bilden, men det beror på att hundarna är lite mindre än man föreställer sig dom.

Jag tackar för alla tipsen. Dock tror jag att husets ena katt Ahmed som väger in på fem och ett halvt kilo muskler skulle ha en del konkret fysiska synpunkter på #1:s förslag….

Det handlar bara om övertalning, min vän. 

#6 Dude! Har du haft katt? 
Cats or no way!

Vi har tre stycken … 

Skulle vara mer intresserad av en mus i skala 1:1
SKREV OBELIX

#9: Om du pm:ar mej din snigelpostadress så kan jag lägga några stycken vi tagit i musfällorna i ett kuvert till dej…

Stefan - Modellbyggare