Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: allmänt
Läst 4015 ggr
pentti01
0

Annat än modellbygge?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilka andra hobbyn än modellbyggen har ni?

Här en bild på mitt :Har anordningen ståendes brevid sängen, så ibland är det svårt att gå lägga sig Flört

ps. bilden tagen med "glimten i ögat" Cool

zoncar
0

Jo jag är också en racestolle, men nej så fina saker har jag absolut inte, men jag blir ruskigt avis, gillade toca2 för ett antal årsen men det är stenålder nu, fasiken vad jag blir sugen// ZONCAR=area bil racing

Texas59
0

Motorcyklar i skala 1:1, rejäla långturer och så gillar jag att resa och träffa folk från andra länder. Diggar oxå att gå omkring på diverse museum, bara för att det är så ballt.

Börje Andersson #17

WildeSau
0

Här spelas det en hel del på olika moddar av Battlefield1942

bl.a

Eve of Destruction och Battlefield 1918

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

zoncar
0

Ja å är jag i det land då Tottenham alltid besegra Arsenal, Ja ang

Tv spel, GGRRR!! fasiken vad mysigt med en riktig racing hörna//Mikespeed

felle-j
0

Min andra hobby är rc flyg. jag började flyga i slutet av maj och har ett helt flygplan och ett halft. ( jag håller på att bygga det, en hawker hurricane)

Felix

sponny
0

Andra hobbies? Att läsa militärhistoriska böcker, det var historieintresset som fick mig att börja bygga igen. Och ett samlande av gamla Star Wars-leksaker som lagts på is för tillfället. Det kostar ju en del.

Modellfreak
0

#0 underbart, underbart, underbart, underbart, underbart osv..

Racing/rally/motorsportsfantast. Köper den där Xbox ratten som du har på bilden där inom kort. Även funderat på ett stycke Playseat från http://www.playseat.com/sv. Men som låglönad avsår jag det ett tag till.

Sen hoppas jag på en karriär inom motorsporten. Men det är så lätt att hoppas, och de tär nog det som får mig till skolan.

ROBBAN68
0

För min del är det folkmusik, bygger och spelar nyckelharpor sen -83. Åker runt på olika spelmanstämmor sommartid, men numera så är det bara två som jag åker på: Ankarsrums durspelstämma och Hjo dragspelsstämma. Anledningen är min andra stora hobby-

Offroad! Ordförande i Olerum Offroaders och ägare till en Volvo Valp som är röd och fin. I garaget som jag delar med min gode vän finns det tre Valpar och en Daihatsu Rocky. Rockyn ska vi ha till dom svåra spåren där man ofta kör in stora stenar eller träd och slår sönder bilen. Slår runt har väl hänt också….. Jag deltar i Sweden Offroad Tour, ett offroadäventyr genom Sverige sommar tid. Sen även massa andra träffar som klubben ordnar själva!

SKREV OBELIX

petzon
0

Jag kikar på trollsländor när jag inte bygger modell, letar arter och fotograferar. En del bider och annan infor finns på min hemsida.

Dessutom odlar jag en del växter och pysslar med trädgården

JaguarMkVII
0

Min andra stora passion är bilar. I dagsläget håller jag på att slutföra ett garagebygge och sen kan jag vältra mej hur mycket som helst i den hobbyn… Jag är ganska splittrad i bilintresset då det spänner från tidiga VW över Jaguar till ett kommande bygge av en Lotus Super Seven replika med Saabmotor och BMW chassi. Andra intressen är litteratur, historia, whisky och matlagning.

starhawk
0

#0: Blir det inte varmt med den där outfitten inomhus Glad har haft funderingar på att göra nåt liknande fast för flygsimulatorer

Andra hobbies än modellbygge? finns det? låt se nu Obestämd tja jag har pulat en del med speldesign, filmredigering, spel, dataspel åsså har jag skivit en bok tja den är inte riktigt färdig än, ligger för närvarande på is. Har en tendens att glida i och ur olika hobbies under perioder

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

JaguarMkVII
0

En sak jag har noterat med modellbyggare under alla år och det helt utan undantag är att det är personer som har ett antal vitt skilda intressen man ägnar sej passionerat åt. Hittills har jag aldrig kommit i kontakt med en modellbyggare som säger att "Jag har inga speciella intressen, det skulle väl då möjligen vara att följa nån serie på tv…"

Jag tror det handlar om en personlighetstyp helt enkelt. Man är som person nyfiken på sin omvärld och fördjupar sej i allt möjligt vilket i somliga mainstream-människors ögon ses som något "nördigt" och "avvikande". Personligen bär jag mitt nördskap med stolthet…

[Orso]
0

Modellbygge är vad jag ägnar mig åt. Jag har försökt mig på andra hobbies men tröttnat fort. Radiostyrning: Bilen övertogs ganska snart av min lillebror. Flygplanet orkade jag aldrig bygga klart. Jag har ett gammalt båtskrov som jag påbörjat för många år sedan men de verkar inte bli något av det heller. Det är ju en hobby som måste planeras för att utöva. Åka iväg osv. Det är nog inget för mig som trivs bäst hemma. Därför provade jag att köpa en Mini-Z bil men efter en vecka var jag less och har inte kört den sedan. Det är ett par år den legat nu. Modelljärnväg har jag försökt mig på ett par gånger men det tat för stor plats och jag har gett upp innan jag ens kommit i närheten av att bli klar. Vad jag än provat på så har jag alltid kommit tillbaks till plastmodellerna. Ett dockskåp har jag hunnit med att bygga också. Systerdottern fick det i födelsedagspresent när hon var liten. Men huset var så mycket större. 1,30 långt. Det var kanska roligt att göra något annorlunda. Nu 12 år senare så köper systerdottern fortfarande saker till huset ibland så hon kan inte vara helt missnöjd.

Datorspelandet har också avtagit. Jag köpte det första Battlefield men installerade det aldrig. Nä gammal och slö har man blivit men det är ganska skönt det också. Det är nog inte så noga vad man gör men jag tror att en hobby av något slag ändå hjälper till att "ladda batterierna" så att man orkar med "det riktiga livet".

starhawk
0

#13: Känner igen det där Orso jag sysslade också med RC en gång i tiden hade en stridsvagn, en båt och faktiskt en helikopter ett tag, den sistnämnda flög aldrig obunden men båten har farit runt i diverse sjöar och stridsvagnen har knölat ihop flera mattor men man tröttnar ju på det, och trivs bäst hemma, så numera är allt sålt. Ännu tidigare hade jag också en modelljärnväg den höll till på en stor platta i farsans stora garage, sen flyttade både föräldraskapet och jag till lägenhet och då fanns det inte plats för det längre. Och datorspelandet! förr höll man koll på alla nya spel och köpte och spelade, nu blir det nån gång ibland

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

BjarneS
0

#12 Tv, när ska man ha tid till det?Skrattande

Här finns också ett bilintresse. Ett gäng Cittror, Chevor och Hudson samt en TGB13 står och skräpar på gården. Har dock bara kallgarage (välventilerat) och på sommaren är det så mycket annat att göra så det blir inte tid till bilarna. Får dock glida runt lite i tgb:n när jag åker runt till bigårdarna. Sen kan man ju fundera om  biskötseln ska klassas som bisyssla eller hobby? Obestämd

Sen släktforskar jag men för närvarande så upptas all "kontorstid" av modellbyggandet.

#13 Visst behöver man en hobby för att ladda batterierna och orka med det riktiga livet.

Bjarne - också en stolt nörd

WilcoX
0

När det har funnits en snabb och bra dator, så har detta spel spelats i många timmar. Battleground Europe

Modellfreak
0

#0, vad är spelet? Forza?

[Orso]
0

Det finns ju faktiskt en sak utanför plastmodellerna. En gammal bil som jag är delägare i, men det mesta av mekandet gör brorsan.

WildeSau
0

#18 Den var snygg. En 71a va,  och är det de gjutna eller riktiga smidda Sonett- (tävlings)-fälgarna?

Det har varit en hel del SAAB här också och då främst med STCS och Turbobilar med några körningar på Ring Knutstorp.

Här är min 900 T16 1986 i sina bättre dagar.

Den finns fortfarande finns kvar, numera med en hel del norskt krom. Sist jag försökte ville den inte ens starta.
Lite surt då den har dels ett JT 3" system och en renoverad växellåda i gott skick med rätt slutväxel och allt.

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

PonCar
0

Har lirat "negerben" sen jag var typ 10 bast… Blir inte så ofta som jag skulle önska numera, men gjorde succé på personalfesten i höstas… (OBS. Det är inte undertecknad på bilden…).

Har även ett mycket långdraget VW-66:a 1300 renoveringsprojekt i skala 1:1 i ett hyrt garage. Mitt dåliga samvete just nu -inte gjort nåt på snart ett år…

En sån här är det, i precis den här färgen, fast utan "USA-kofångaren". Var min "vardagsbil" i ganska många år… Ingen höjdare på vintrarna dock!

johanH
0

Alltid trevligt med folk som inte bara glor på skiten på tv

Förutom modellbygge så håller jag på med 50-60 tals bilar i varierande skick,mopeder och UE uflykter. gillar allt i från orginal rockabilly till tidig punkrock

johan mycket stolt nörd Glad

pentti01
0

#17 Nej spelet är Need for speed; Shift.

Kul läsning med alla komentarer, har kommit fram till vi modellbyggare finns visst i alla kategorier av folk. Precis som jag trodde !. Det vi till synes har gemensamt är att vi är nyfikna "nördar" Glad

[Orso]
0

#19 Det är en '74'a, polarvit. Det roliga är att min första bil var en 1974 SAAB 99LE, polarvit.

Vi har funderinga på att byta ut den tråkiga plastgrillen mot en kromad metallgrill istället. Att det fanns två varianter på fälgarna visste jag inte om, men jag skulle bli förvånad om det skulle vara dom smidda fälgarna. Dom skulle nog inte den förre ägaren släppt iväg med bilen.

Ni är då ena eländiga människor här. Nu fick jag lust att installera Rally Trophy och köra SAAB 96. Fy på er.