Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketttips-råd-problemlösning
Läst 1513 ggr
pentti01
2010-12-07 09:31
0

Lock-tips

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter att av misstag råkat skada ett lock till en färgburk ,upptäckte jag att denna kombination passar utmärkt!

Har testat med att hälla i thinner i en tom burk,skakat om utan läckage.

//Pentti

starhawk
2010-12-07 11:12
0

Och jag som inte nyttjar Loka! Gråter, fast hittills har jag inte lyckats sabba några lock på min rikhaltiga MM-samling

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

pentti01
2010-12-08 00:46
0

#1 det går nog bra med andra Pet-korkar oxå!

Vet du hur jag lyckades förstöra locket? Jo,jag brukar lägga i en rostfri mutter i dem för att röra om färgen genom att skaka burken. Nu visade det sig att det uppståt en liten rostbildning (akrylfärg) i locket och då slog muttern upp ett hål vid skakning,,,Skrattande!!

starhawk
2010-12-08 08:39
0

#2: Ujdå! en mutter! själv skulle jag nog valt en kula i det fallet, blir inte burken lite anfrätt av sånt? Tidigare hade jag nog tyckt att det var ett intressannt tips, det där med muttern alltså, men nu efter att ha skaffat Tamiyas paddlar så är jag helt nöjd, är färgen extra bråkig så har jag ju Badgers "drink-mixer" att tillgå, fast jag har inte testat den än, Tamiyas paddlar däremot är suveräna, glasspinnar och MacDonalds kaffepinnar kan slänga sig i väggen jämfört med dom. Fast i den ljusblåa skulle det kanske vara bra Obestämd fast det blir nog en plastkula i så fall

pentti01
2010-12-09 00:00
0

Det är bara en M4 mutter så det går bra!

En notis; testade med en Ramlösa kork: funkade inte!

starhawk
2010-12-09 08:27
0

#4: Nåja Ramlösa nyttjar jag ju inte heller, får testa med julmustkapsylerna när det är dags