Corvette projekt
Har fått ett antal färdigbyggda modellbilar av en kompis, bla. denna corvette-79 som han byggt i sin ungdom.
Kan passa på att nämna att jag passade på att testa färgborttagnings-tipsen från forumet:lade en T-röd indränkt trasa på taket för att få bort den svarta färgen,lade detta i en plastpåse över natten och det fungerade utmärkt.På huven däremot funkade inte alls?
Testade såpametoden i 5dygn utan synbart resultat. Eftersom det fanns 2 olika huvar till vetten så chansade jag med ett lacknaftabad (har ej bromsvätska mm hemma) Efter 3 dygn var huven förstörd; hål rakt igenom! 
Jag kör mest med MrMuscle ugnsrengöring numer, jag lägger delarna i en vanlig liten plastpåse och sprayar litegranna i den, knyter ihop och det får ligga över natten.
Dagen efter så tar jag ur delarna och tvättar av dom, klart.
Jag ha gjort så här nu i dagarna på en massa kromade delar, det funkar utmärkt.
Thomas

Bra med lite jämförelseförsök! 
Jag brukar också använda ugnsrengöring på kromdelar, fungerar perfekt. Annars blir det mestadels såpa, men mycket beror på vad det är för färg som använts.
Inredningen har du fått mycket snygg! Och helbra högtalare.
Det huvudsakliga i detta projekt var att testa om jag kunde få till en blank yta med Model master-Akryl. Färgen som sådan är det inget fel på, dock lyckades jag inte helt med att få till den sista klarlacks-skiktet; blev lite "Jaffa"..
Med hjälp av Micro-mesh-dukar och Novus polerings-set, gick det att polera opp en mycket bättre yta än jag trodde var möjligt 

Jag vet inte om den fanns i en sådan kulör men när jag fick se den färdiga bilen så påminde den mig om en Mako Shark. Har kanske Airfix eller någon annan haft en grön sådan i någon katalog från 70-talet? Men det måste väl ha varit en 69:a eller liknande.
Vilken "Mean Green Machine"!
Snyggt renoveringsjobb!

#3 Jag har nu testat Mr Muscle enligt ditt råd: Visst lossnade färgen men inte all färg och inte utan borstning. Kan det bero på att färgen jag testade på är närmare 30 år gammal?
#8 + 10 Det var aldrig meningen att kulören skulle vara "fabriks-vald", snarare något som en privatperson lackat om till
.
Kul dock att du hittade en Vette med liknande kulör, då var jag inte så långt i från i.a.f
.
//Pentti
!!