Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketter: evenemangtävlingarutställningar
Läst 2079 ggr
Mann
0

MODELLBYGGARTRÄFF 26 FEB

**PLANERA REDAN NU !!
2011 års "Modellbyggarträff"
den 26 februari i Mariestad.
**

Planera lugnt

**Modellhuset Liden
**Christer Mann

ElLobo
0

Det ska jag försöka planera in. Trevligt, trevligt!

JaguarMkVII
0

Jag kommer självfallet! Till alla er andra kan jag säga att det är en synnerligen trivsam träff där man lär känna alla möjliga trevliga människor. Hur ser det ut på kakfronten, är det samma smaskiga hembakta nästa år också?

ElLobo
0

#2: Gottegris! Flört

[Hayabusa]
0

Hur ser upplägget ut?

/Stefan

StefanW
0

Träffen äger rum mellan kl. 11.00 -15.00 i Leksbergs Församlingshem. Cirka 100 m från Modellhuset Liden. Uppställning av modeller kan ske redan från kl.10.00

Kaffe med dopp och varmkorv finns till försäljning.

Butiken är öppen under tiden, och det brukar bli någon kamanj eller erbjudande för de köpsugna.

Vad kan man ställa ut? Allt! Både sådant som man har gjort klart, till sådant som ligger på byggbordet. O.b.s. det är ingen tävling, utan man visar vad man håller på med. Många byggare är mycket frikostiga med att berätta hur och vad de har använt för något. Diecast är också välkommet.

-Finns intresse så är jag sugen på eventuell pizza efter som vi gjorde förra året…eller kanske något annat!

Stefan - Modellbyggare

JaguarMkVII
0

#5: Vi kör på pizza! Matvraket har talat…

Mann
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

**Självklart blir det något hemlagat till träffen.
**Inlägget från Stefan kan jag bara tacka för då jag
inte varit hemma och svarat på frågorna.
Tanken med hela träffen är att alla skall känna sig välkomna och framför allt våga visa sina färdiga men även halvfärdiga modeller. Att samtala med andra modellbyggare tror jag är ett "vitaminpullver" för alla.
Det finns så många bra och seriösa tävlingar idag att ytterligare en kan vara en för mycket.
Lite prat över en kopp kaffe är bra för alla !!!

Välkomna

Christer Mann

bosnafly
0

vad kul.missade förr året men ska försöka denna gången,o Stefan,låter gott med pizza…

sani

www.bosnafly.n.nu

Greenhorn
0

Jag dyker upp som vanligt! Glad

Mann
0

Hej Patrik

Du är välkommen.

Christer

Joppo
0

Jag kommer också :) Jag har aldrig besökt Liden tidigare, så det ska bli kul att botanisera lite bland hyllorna :)

[Hayabusa]
0

#11 Halloj Jeppe!

Ska du ta med något att ställa ut också?

Joppo
0

#12 Jo… Några modeller packar jag nog med Glad Skulle tro att det blir Gypsyn, en halvfärdig Ol´Dirty och en Warhammer-tank som jag bygger på just nu.

Kommer du också? Du verkar antyda ett intresse tidigare i tråden Glad

[Hayabusa]
0

#13 Oj, en Warhammer-tank! Har aldrig byggt någon sådan, men verkar befriande & roligt.

Verkar vara en kul träff, så varför inte? Det som talar emot är 4 1/2 timmes bilresa - enkel resa. Dessutom i slutet av februari med snö & annat trevligt. Vi får se, men det är ju ett tag tills man behöver bestämma sig.

Joppo
0

#14 Det riktigt skoj faktiskt Glad Jag kan posta lite bilder på den i veckan.

Jag förstår att du inte är så sugen på att köra sådär långt Glad Speciellt inte om det är en massa snö och annat tjafs…

ElLobo
0

Tråden fortsätter i en artikel.

Länk

Inlägget är låst för nya kommentarer