Hjälp!
Jag behöver er hjälp! En skola i närheten har fattat ett beslut på att ge ungdomar möjlighet att prova på modellbygge. De kommer inom kort att köpa in modeller och tillbehör. Inriktningen kommer förmodligen att ligga på pansar, men alla förslag är välkomna! Så frågan är: Vad skall vi föreslå som lämpliga modeller till nybörjare?
Mvh Stefan Wadman
Stefan - Modellbyggare

Det beror väl på intresset… Kanske man skall föreslå lite nyare typer av bilar tex…BMW, Nissan skyline osv. Killarna nu för tiden har nog lite andra favoriter än oss gamla uvar? Kan nog funka med lite lowrider efter alla program på TV där de bygger om bilar. Bäst är kanske att låta de intresserade själva föreslå roliga byggobjekt?
ja jag håller med sven-erik. det är nog bättre att fråga ungarna trots allt dom som ska bygga. men 2fast2furious har ju varit på tapeten länge även spelet grand turismo är populärt!
//pebben

IPMS-Umeå svarade följande på samma fråga.
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Kolla gärna igenom alla svaren, så verkar det som om det blir Airfix 1/72 bl.a. som första och sedan gå till Tamiya. Med vanliga bilar så fungerar nog Amt och Monogram m.m. i 1/25.
En fråga som kvarstår är ju färgen! Min personliga är Tamiya eller GameColor, de täcker ju bra och det går bort i tvätten! Humbrol får man ett bra resultat redan på första strykningen, men då är det lösningsmedel som jag inte är förtjust i för de små liven!
Lim, Revell flytande med pip!
Är jag ute och seglar eller på rätt väg?
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
jag hade kollat med byggarna vad dom hade tyckt var intressant
när jag gick i skolan hade vi samma sak men vi fick välja själv inom vissa prisklasser