Sturmpanzer IV Brummbär

Det var en "liten" goding! //Stefan
Stefan - Modellbyggare

fuskis ;) själv ska jag leta lite när jag är ute o shoppar modeller

Nu blir jag avundsjuk 
Stefan - Modellbyggare
om någon är intreserad av att skaffa en så har jag sett att christer hadde en på hyllan för 175:- (modellhuset i mariestad) även hobbyfixaren hadde hämma men då blir det 220:- bara välja och vraka
kan tipsa om att även tamiyas 8rad 232 ser ut att börja ta slut vet inte med säkerhet men man ser dom inte så ofta längre synd för det är en trevlig byggsats tycker jag så jag har skaffat en he he! tänk om man hadde råd att köpa alla modeller man ville ha? fast då kanske glädjen med en ny modell försvinna huga nä är nog bäst som det är ändå!
//pebben

Båda finns på länksidan! Modellhuset Liden & Hobbyfixaren
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Haha jag fick tag på en……..på tradera för 100:- JIPPIII!!

100;- !!?? det är väl bara att gratulera…
Stefan - Modellbyggare
de va nog ren tur :)
Grattis! men så tillkommer väl lite porto? men det kvittar det var en bra affär ändå dom ligger på ca 200:-i butik (dom som finns kvar) jag tror att alla tamiya som bygger på det gamla panzer IV chassit håller på att försvinna. och även en del andra men det kommer ju nytt också så?
//pebben

I Nurnberg i år så angav de bl.a. dessa som nyheter, men jag har inte hittat några i 1/35???
- 1/48 Crusader Mk.I/II British Cruiser Tank Mk.VI
- 1/48 Russian Field Car GAZ-67B
- 1/48 German Panzerkampfwagen III Ausf.N
- 1/48 German Flakpanzer IV Wirbelwind
- 1/48 Russian KV-1B (with Applique Armor)
- 1/48 WWII German Tank Crew Field Maintenance Set
- 1/48 U.S. 2.5 Ton 6X6 Cargo Truck
- 1/48 Russian T34/76 Model 1941 (Cast Turret) (Finished Model)
- 1/48 Cromwell Mk.IV British Cruiser Tank Mk.VIII, A27M (Finished Model)
- 1/48 German Sturmgeschutz III Ausf.G 5th Pz.Abt.,
Någon som vet?
//Stefan

Stefan - Modellbyggare
Jag har faktiskt byggt en brummbär var på mit allra första diorama.

Har du kvar dioramat?
Stefan - Modellbyggare
tamiya gör inte så mycket i 1/35 längre och det dom gör blir väldigt dyrt! är dock lite sugen på DAK 88an! men å andra sidan är jag nog lite sugen på många modeller!
tänk om man hadde 900 pansar modeller i 1/35 på hyllan här hämma! men jag hadde nog velat ha fler i alla fall! he he
trevligt dio med bummbären! har själv alldrigt gort klart något dio har aldrigt blivit nöjd med det jag satt ihop! men ska snart göra ett nytt försök!
//pebben

Håller med, risken är stor att man ställer för stora krav på sig själv. Försöker nu att bara bygga för att det är roligt!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Pebben, vilken kultkärra du har köpt! Kommer ihåg de där, himla kul med 6 volt! Polaren hade en 65:a en vinter, vad vi fick springstarta den vintern!