IPMS Uppsala novembermöte..
Dags igen…![]()
Välkomna alla till IPMS Uppsalas novembermöte nu på söndag den 7/11 (som vanligt den 1:a söndagen i månaden).
Plats: Källparksgatan 7 (kvarterslokalen)
Tid: 12:00-17:00
Frågor? Maila j.gaude@spray.se eller ring mig på 0730 560475
(Finns lite mer information om våra träffar om ni trycker på min avatar)
mvh / Janne
Mvh / Janne

Eftersom jag inte har redovisat de senaste mötena kommer här en sammanställning.
För två månader sedan fick vi besök av en pensionerad byggare som sålde ut sitt lager av huvudsakligen svenskt flyg i 1/72. Janne och BjörnE var helt exalterade och fick med sig flera kassar hem. Ingen av dem hann bygga något utan de satt bara och dreglade över fynden.
Förra gången rensade BjörnA sitt lager och fyllde ett helt bord med huvudsakligen flygplan. Det vart en hel del modeller som bytte ägare då också.
Den här gången hade Uffe med sig lite modeller till salu, mest fartyg. Men även en Wildcat i 1/32 för 150:- så den högg BjörnA raskt.

Det är alltid lika trevligt med bilder från mötena. Och oavsett om det byggs eller inte, och ni verkar ju nästan ha affärsverksamhet istället. Och med bildbevis också, för det finns ju ingen byggare med på bilderna, de sitter väl och myser över alla fynd.

Edit:
Jamen titta, när jag skrev det här så dök det allt upp några bilder med byggare också. Där ser man!

jag vill gärna komma, men det har alltid varit något den första söndagen varje månad.

ElLobo: Ibland händer det faktiskt att vi släpper plånböcker och bullar tillräckligt länge för att hinna limma ett par delar.
Fellej: Vi väntar tålmodigt på att du ska dyka upp.
HaDe
Bjarne

Tack för alla trevliga bilder och ett trevligt referat!
Alldeles riktigt och vi dreglar fortfarande över våra fynd…..![]()
felle-j självklart så ska du komma…
Om du skickar mig din mailadress så kan jag maila dig 2011 års mötesschema så du kan planera in ett besök. I januari så kommer vi har vår första träff den 9:e, alltså för ovanlighetens skull den 2:a söndagen i månaden om det kanske funkar bättre för Dig!
Tack Bjarne för ett härligt reportage…![]()
mvh / Janne
Mvh / Janne

#28 Ja, vi får se när jag kommer. Troligtvis nån gång under 2011. Men jag måste ju ha nåt att bygga också.