Återfall
Efter många, många års frånvaro från denna hobby har jag återigen hamnat i klistret. Ett uppehåll på 25-30 år gör att man känner sig som en riktig rookie, speciellt när jag ser all dessa fina byggen som presenteras på denna sida. Uppehåll o uppehåll, njaa jag har då o då köpt på mig lite plastbitar och börjar nu få upp ångan.
Jag bygger mest pansar och då o då smiter jag emellan med en "räjserbil" då företrädesvis en F1:a eller nån LeMans bil.Mina byggan kan nog beskrivas som "det kunde ha sett ut så där" och detta är jag nöjd med, har så roligt när jag bygger.
Skulle bara vilja, på detta sätt, ge er duktiga byggare en dunk i ryggen och att era arbeten ger mig så mycket tips och ideér som jag försöker omsätta på mitt byggbord.
Mvh Börje Andersson, Linköping

Hej, och mycket välkommen tillsajten!
Alltid roligt med "återfallsförbrytare" och du är långt ifrån ensam om detta. Det är glädjande att vi lyckas inspirera andra byggare i sina projekt. Och kom ihåg att fastnar du med något, så är det bara att fråga, så får du snart svar.
Känn dig inte ensam här är det gott om "gubbar", är själv 46 å inte har jag slutat att vara pojke! Dumskalle ibland men ja plastofil för det mesta, har själv tagit en paus från forumet då jag har mått väldigt väldigt dåligt!
Välkommen i "klubben". Är själv 40+:are nu och återföll i modellbyggarsvängen för ungefär 8 år sen, efter ca 20 års uppehåll. Har man en gång hamnat i styrenträsket kommer det aldrig riktigt släppa greppet om en… Mycket tack vare påhejande och inspiration och mängder med bra tips från övriga styrenister här på forumet fick jag nyligen klart mitt första flygplansbygge på 20 år! Annars bygger jag mest grejer med fyra hjul (dvs bilar) i 1:24/25 skalan. Ett fartyg har det också hunnit bli. Hoppas du kommer trivas här i gjutstams-djungeln!
Varmt välkommen! Du kommer att upptäcka att detta är en fantastisk sajt att få inspiration och råd o tips ifrån, det har i.a.f jag fått!
Personligen lägger jag gärna ut mina byggen här( mest bilar) både de som jag är nöjd med och de som gått åt pipan ( se "Trasig Porsche-sats)
//Pentti
Hej Börje
Kul att du kört igång igen! Och att du bygger lite räcerfordon gör det hela ännu bättre, är räcernörd själv. Visa gärna upp dina bilar här
för flyg och panzar byggen är i stor majoritet , även jag bygger lite flyg mest dubbeldäckare i 1:32.
Tiden går, är själv 50+ men har lika roligt vid byggbordet för det :-)
Hörs
Thomas
Hallå på dig
Kul att se att det finns någon mera som bygger bilar , personligen tycker jag det är för mycket stridsvagnar och flyg här inne.
Jag bygger bilar och hojar och har på senare tid samlat på mig nästan en komplett samling 1/20 av Tamiyas F1 Bilar.
Hoppas vi får se lite bilder på dina bilar framöver då.
Mvh Gismo
Hejhej.
Skall försöka bli återfallare jag också (efter ca 25-30 år)
Mvh
Lansen
#7:Det bästasättet att bli kvitt en frestelse är att falla för den…sägs det! Bara att återfalla -du kommer inte att ångra dig!

#7: Det låter ju alldeles perfekt! Varmt välkommen!
Håler med PonCar, ge efter för frestelsen, det var länge sedan jag hade det så roligt, så roligt att min fru "ropade" in två pansarvagnar åt mig när jag jobbade idag, söndag.
På Tradera, ska tilläggas…