Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketttips-råd-problemlösning
Läst 758 ggr
Hompe
0

Tamiya vädringsset

Har en fråga har någon provat ett sånt här vädringsset från tamiya? i sånna fall är det bra värt pengarna?http://www.hobbyfixaren.com/mod/shop/product.php?id=14559

TommiN
0

Jag har köpt dessa produkter,och det lilla jag har använt dom så verkar dom funka helt ok.

StefanW
0

Jag har provat på och tycker att det är bra produkter. Det finns också andra alternativ! Om du tittar in på en sida som är under uppbyggnad inne på ModellWiki som handlar om pigment så ser du skillnaden mellan lite olika produkter.

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

cyberdemon
0

jag har en sådan hemma och använder den ibland, den jag har är med sand, light sand och dust, har inte provat den med rust powder. Använder man dem sparsamt kan det bli riktigt bra effekter, ibland så skrapar jag av lite pulver från någon av de olika färgerna plockar upp "spillet" med en knivsudd och bara blåser den över modellen, kan bli effektfullt (ibland). Tamiya har även en pigmentpenna men den gillar jag inte alls, är ungefär som en pastellkrita och ger inte det resultat jag är ute efter.

får du tag på spaska MIG:s pigmentpulver har du fler valmöjligheter, åtminstone är det det fabrikat som "proffsbyggarna" i alla brittiska modelltidningar refererar till…

Hompe
0

Jag gjorde så på min rover att jag tog gruset jag hade till vägen på dioramat som är kattsand Skrattande och det hade jag krossat för att få mindre bitar. Och på botten av krukan jag krossade det i blev det massa damm detta dammet tog jag med fingret och strödde på modellen blev jätte bra! (ska skicka bilder sen) kattsanden är av fabrikatet euro-shopperGlad

cyberdemon
0

*s* ja du ser, "man tager vad man haver" (sa Kajsa Warg)

själv har jag ett par vinter-dioramor och som grädde på moset använder jag florsocker och potatismjöl som snö. blir ganska effektfullt och för att pudret inte skulle blåsa av ställde jag dioramorna på altanen ett par dygn när det var fuktigare ute, de sög upptillräckligt med fukt för att sockret skulle fastna.

Hompe
0

Bra tips! Då kanske jag kan få fart på mina vinter idéer.