Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettpansar
Läst 1745 ggr
petlin
0

Jagdpanzer

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hallå alla!

Lägger ut lite bilder på mitt senaste bygge. Det som återstår är vädring och ett dio som jag inte ännu bestämt mig för hur det ska se ut, några ideer?

MVH

Pelle

petlin
0

En till

petlin
0

Sista

[Hayabusa]
0

Ser ju bra ut, Pelle! Nu återstår det roliga Glad Tycker absolut att du ska kolla in Vallejos DVD, den är bra. Även AK Interactive ha en DVD, som berör vädring med enamel-färger. Inte dum den heller, men ska kanske ses som "Steg 2", typ.

Att se dessa tekniker utföras på DVD är väldigt lärorikt. Det blir ett helt annat intryck än med några bilder + text.

/Stefan

petlin
0

Jag har kollat på en del på Youtube ang vädring men det mesta är på japanska och det är ett språk jag inte bemästrar. Men man lär en hel del av att bara titta. Ska absolut försöka få tag på dessa DVD:er. Hittade en DVD på Hobbybokhandeln (Enamel Weathering Techniques) kanske kan vara något.

/Pelle

[Hayabusa]
0

#4 Nä, japanska är rätt klurigt Oskyldig

DVD´n som du nämner är alltså den som gjorts av AK Interactive. Den är bra, absolut. Men är det dina första steg på "vädrings-stigen", så är möjligen Vallejo-DVD´n lite bättre lämpad. Ahh, svårt val. Båda är bra på sitt sätt och kompletterar varandra väl. Köp båda Glad.

/S

IKV91
0

Hej!

Jag tycker att du har fått till en fin jagdpanzer. Ett relativt ovanligt bygge. Även jag delar Stefans uppfattning om att vädring är riktigt kul. Rådet att skaffa någon typ av DVD instruktion instämmer jag i till 100%.

Bifogar några bilder på den Jagdpanzer som finns i Munster

Roger

petlin
0

Tack för bilderna Roger

Pelle

TommiN
0

Wowzie!! snyggt bygge Pelle.