Modellträff?
Tänkte kolla hur det är med intresset för en modellbyggarträff i Skaraborg under t.ex. oktober månad! Möjlighet till övernattning och mat som brukligt?
Tidigare har intresset varit stort för olika workshops, som t.ex. när Jens gjorde vatten, lödning av ets eller Patrik med dioramabaser o.s.v. Även airbrush brukar efterfrågas.
Studiebesök / guidad tur på exempelvis Karlsborgs fästing, F6, F7 Såtenäs, P4…
Vilka är intresserade och vad skulle ni vilja se?
Stefan - Modellbyggare

Jag!
Men bara om jag bodde där ,så tyvärr.
Ett litet men…
F6 är nog kört då det är helt avstängt i dag och inte tar emot besökare, i dag är det lika mycket flygning, om inte mer, med Hercules från Karlsborg. Av vissa skäl är det de sysslar med av ganska hemlig art, därför har de spärrat av, detta från källor inneifrån…
Däremot är ju alltid fästningen öppet och de har ju en väldigt intressant guidetur och fint garnisionsmuseum.
På F7 finns det ett fint museum samt möjlighet att få guidning inne på flotiljen samt att jag tror säkert veteranklubben visar upp sina pärlor som består av bl.a. Lansen och Hawker Hunter.
Givetvis är jag på!!!
//Marcus
Jag är på! Säg till om ni behöver hjälp med nåt, I´m at your service 
jag är med,behöver bara veta när det blir..vad kul det skulle bli igen stefan….
sani
www.bosnafly.n.nu

Jag är på! 

Jag är också på. Till alla er andra kan jag säga att det här är en ruskigt trivsam tillställning där man kan lära sej mycket nytt.
Jens
Jag är intresserad, men det beror på datum och plats. Jag har ju sannolikt en bit att köra, i vilkert fall som helst.
/Stefan
*Puff* Är det inga fler som är intresserade? Det är kul att nörda i grupp… Jag lovar :)
/J

#8 *Medpuff* Några fler måste det väl finnas?? Kom igen! De tidigare träffarna var ju himla kul!

Brorsan och jag ska sitta och bygga imorgon. Då ska vi diskutera saken då. Vi har haft ett hektiskt schema hela sommaren och hela september ut. Sen blir det förhoppningsvis lugnare. Så vi får se. Det vore kul med en byggträff igen.

Sista veckan i september är rökt men annars är hela hösten fri vad jag kan se. Förmodligen är jag borta några veckor i november men det är inget spikat än. Skall vi hitta på något tema?

Jag o brorsan är tveklöst intresserade…
Ser fram mot mer info…

Jag är också intresserad. Har inte haft tid att bygga under sommaren, så det suger i byggtarmen.
Bjarne
Hmmm, hade varit kul men kan inte tyvärr. 
#14 Ja, kommer inte snållänningarna, så… ;-)
Nä, jag drar nog söderut till C4 istället. :-)
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
Hej!
Då intresset verkar svalt har jag och Stefan funderat lite och vi tror inte att vi kan genomföra en träff med så få personer anmälda. Vi tycker att det bör vara minst 10-12 anmälda för att kostnaden per person inte skall bli skyhög.
Vi får försöka igen till våren!
Marcus
synd…..hoppas intresse ökar till våren.
sani
www.bosnafly.n.nu

Håller med Sani där…
Vore kul om det kom folk på träffarna när det nu ordnas nånting…
Jag hakar defenitivt på till våren om det blir nåt…

Trist…
Hoppas fler är intresserade till våren som sagt. Jag är på iallafall, oavsett årstid.
Nu har jag räknat efter lite, med de som är klart intresserade är vi 9 st. Sen flaggar Hayabusa intresse. Sen vet jag av erfarenhet att Bjarne aldrig kommer ensam! Då är vi 10-11 st.
Hmm… Jag ska ta en vända till med Herr Wadman om vad han säger!
Jag återkommer!
Marcus
Vilken oväntad vändning! Det låter ju smått magiskt… Go Mackan och Steffo 

Jag är fortsatt på! Det blev lite funderande på kammaren här och jag funderade på om man skulle kunna tänka sej ett endags-upplägg? Sen är jag för övrigt i den positionen att framåt senvintern är jag klar med mitt nya garage och då skulle man kunna köra en sån endagsövning där. (110 kvadratmeter, öomt, utsug samt obegränsat med el. Om nån ser behovet finns det även lyftkapacitet på bortåt 1.5ton…)
www.bosnafly.n.nu