Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettpansar
Läst 926 ggr
pebben
0

Sd.kfz2 KETTENKRAFTRAD

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ja då var det dags för ett nytt litet projektFot i munnnen  ett något enklare denna gång dock med mycket gutskräp tyvärr men det är ju en gammal gutforms så det får man leva med och 135:- på liden är ju inte så mycket att bråka om massa skoj för dom pengarna!  kan nog lungt säga att det här är mitt minsta bandfordon i samlingen

//pebben 

pebben
0

så här kommer den att se ut typ?

//pebben

StefanW
0

Det var en kul liten maskin, har en liten i skala 1/72! Det verkar bli ett "snabb" bygge!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

cyberdemon
0

aha "kabelutläggaren" nice! finns även en sådan i Saving Private Ryan. måste varit grymt svår att styra med tanke på de opropotionerligt stora larvbanden - mkt nöje :) själv har jag med influensa i kroppen byggt 4 nya dioramor, slet ut innehållet bla i 2 gamla högtalare 30x20 cm och använde lådorna som base för 2 scenarier - Smolensk och Kursk. fick plats med 2 fordon på varje, ett mindre diorama föreställande Ardennerna samt ett stadsdiorama (Nijmegen). Väntar hem en Iwata Eclipse med posten så inte har det blivit mkt sprutande sista dagarna, istället mer spacklande :)) http://www.kettenkrad.com/gallery.html

cyberdemon
0

måste bara lägga in den här bilden ;)

pebben
0

jag har en liten filmsnutt om ketten och om jag förstått det rätt så så ska det gå att bromsa banden vid svårare manövrar. men den här typen av fakta program kan innehålla så många fel ibland så man inte vet om man ska skratta eller gråta Fot i munnnen

dragon har väl en version som kabelutlägare om jag minns rätt annars var den populär hos fallskärms jägarna då den ganska lätt gick att få med sej i ett flygplan och det var säkert skönt att slippa släpa på tyngre matrie.

ja det här blir nog ett snabb bygge men det är skönt att bara nöjes bygga ibland! 

//pebbenl

pebben
0

det går lite fortare än det var tängkt men det blir ju så ibland nåja så här ser det ut. baksäte backspegel och ett par hjul ska på sen va det klart! kanske?

//pebben 

pebben
0

jaha det var det! funderar på att lägga ett kammo men har inte bestämt mej riktigt? lite bättring här och var och en wash saknas så blir det nog bra.

//pebben

StefanW
0

Hur var det att köra en sådan?

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

pebben
0

inte en aning men jag provar gärna!!!Fot i munnnen

//pebben

StefanW
0

Då har vi ett utflyktsmål klart!  Flört

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Sven-Erik
0

Och var hittar man på en sån där då?  Speciellt en sån med den kvinnliga "extrautrustningen"?

pebben
0

nu har jag kladdat lite till Fot i munnnen

//pebben

Sven-Erik
0

Mycket bra pebben! Men var är fruntimren? Skrattande

StefanW
0

#13 ja, pebben hade ju kladdat lite……….Skrattande

Stefan - Modellbyggare

pebben
0

jo som den gentleman jag är hm usch vad jag ljuger dåligtCool 

äsch några hemlisar får man väl behålla?Fot i munnnen nåja vi får väl se lite närmre payday vad christer har undangömt? hm he he

//pebben

StefanW
0

Jodå, bilhyllan var full…

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=3141ed6c-23ba-49d2-85a0-6e2fec7f0dca&Filename=Liden 070303 112.jpg)

Stefan - Modellbyggare