Curtiss Kittyhawk "otursbygget"
Jag har lurkat runt här lite nu, och det är väl hög tid att komma in i värmen tycker jag.
I den här tråden hade jag tänkt rita och berätta om ett pågående projekt som hittills varit hmm ja "intressant" kan man väl kanske säga.
Fortsättning följer.

Välkommen hit!
Stefan - Modellbyggare
Tack för det!
Det handlar alltså om Airfix (ur)gamla Curtiss P-40E Kittyhawk som jag fått i present av en elak syster.
Det första jag konstaterade när jag öppnade lådan var att bygginstruktionerna saknades, men de lyckades jag hitta på Internet. Hade säkert gått ändå, modellen är ju inte så avancerad.
Det andra jag konstaterade var att det följde med lite extradelar till en MiG-29:a. Jag vet inte om syftet var att jag skulle bygga någon form av kombinerad Kittyhawk och MiG-29, men det övergår mitt förstånd så det lämnar jag därhän.
Det tredje jag kunde se var att propellern låg lös och var trasig, ett propellerblad var avbrutet och försvunnet. Det går säkert alldeles utmärkt att tillverka ett nytt blad, men jag är nog inte duktig nog för att få det att se bra ut. Dessutom har jag funderat ut ett litet scenario som kan förklara både trasig propeller och en del andra underligheter.
Mer om det senare.

Låter som en blivande Whatif!
Stefan - Modellbyggare