Mirakel o modellbygge
Jo,vad har mirakel o modellbygge gemensamt?En hel del kan jag säga,för att modellbygge fick mig att bara vara jag i den svåraste kapitel i mitt liv,då min tös föddes i vecka 25 o då vägde hon 700g,då vändes våran tillvaro upp och ner,några veckor innan hon föddes hamnade tjejej på Östra i Gbg,då var det mindre än 20% chans att hon skulle klara sig,men nu 2 år efter så är hon med oss,liten glad väldig bestämd tjej som älskar livet som hon fick kämpa för riktig hårt i över 5 månader på sjukhuset,glömmer aldrig de anställda på östra i Gbg och deras sätt att jobba,hur duktiga de var i sitt yrke och samma sak de i Skövde på KSS.
Medan vi kämpade alla för hennes skull så började jag bygge i min sönderkrossade värld,de kunde jag av nån anledning vara mig själv o bara slappna av o återhämta krafterna för nästa dag så behövde jag de nya krafter,för då levde vi en dag i taget.
Sani o Melina
Ett Stort Grattis Melina
www.bosnafly.n.nu
Bosnafly, vilken pärs. Så skönt att allt ordande upp sig till slut.
Jag känner igen mig i din berättelse. Min fru fick havandeskapsförgiftning när vi väntade vårt första barn. Hon var riktigt dålig, låg på sjukhus i sex veckor före förlossningen och två veckor efter. För att orka med började jag bygga Airfix Wasa. Eftersom man inte kan tänka på annat när man håller på och pillrar med alla smådelar så blir det en fantastisk avkoppling.
ja,precis en avkoppling som gjorde att man orkade genom hela resan.Min tjej blev inlagd 4 veckor innan tösen föddes,då vattnet gick så hon var riktig dålig o tösen med men tack vare läkarna på Östra o Han där uppe är allt bra nu.
www.bosnafly.n.nu

Själv hade jag ingen tid över för modellbygge då vår dotter föddes i räserfart och slog i golvet med skallfrakturer som följd så hennes två bröder tog upp det mesta av tiden.
Frugan stod i duschrummet på BB när det kom en enda lång krystning och så small det, stackars liten fick stryk av moder jord bara tiondelar efter att hon tittade ut.
Till råga på allt blev vi hemskickade dagen efter med de lugnande orden att det bara var en sk. födslosvulst. Något som uppstår vid långdragna förlossningar när barnet stöter mot bäckenbenet och får en bula pga. det.
Två dagar senare finner vi oss på Astrid Lindgrens barnsjukhus på skallröntgen och blir åter hemskickade. Glada i hågen sätter vi oss i bilen bara för att bli stoppade ute på gatan av en resolut dam som kliver ut och nästan sätter handen på motorhuven. Sjuksystern som satt i receptionen hade försökt springa ikapp oss och med tung andhämtning undrar hon vart vi är på väg? Hem var inte att tänka på utan tillbaka i på akuten denna gång och magnetröntgen där man konstaterar skallfrakturer men inga blödningar innanför skallbasen utan allt låg på utsidan med en enorm mjuk bula som följd.
Frugan och Felicia blev inlagda och skulle ev. bli kvar några dagar för observation. Nu mådde lillan förträffligt trots stjärnsmällen så de fick komma hem dagen efter igen. Hon är ett litet yrväder med grymt bestämda åsikter om hur saker och ting ska vara. Klär sig mycket tjejigt men beter sig mer som en liten kille, springer, hoppar, busar och lever om.
Niclas
Niclas,snacka om otur,men tur att det gick bra,du jag tycker att tjejer ska vara bestämda pga alla idioter som finns,samma sak med min tös,väldig bestämd och det gillar jag.
www.bosnafly.n.nu
Gripande historier Sani,Petzon o Niclas, skönt att läsa att allt gick bra till slut.
Håller med er ; vår hobby är väldigt bra att ta till när man behöver koppla av från annat ibland,även jag har personlig erfarenhet av detta.
//Pentti.