Polistraktor
Jag läste ett tips på OVP Forum och måste ju bara dela med mig till de som gillar, som StefanW säger, eländesfordon.
Ett klart intressant byggprojekt. En John Deere 6630, med lite stripes och blåljus. 

Tummen upp!
![]()
Stefan - Modellbyggare
När kommer Norrköpingspolisen att satsa på en polistraktor? Jag är säker på att det finns "urban crime" även här

#2: Nja.. den användes ju snarare som "reklampelare" än för traditionellt polisjobb
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Tja duger väl till att jaga plöjboys med eller eventuella övervintrare från plogbillsrörelsen. 
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

#4: 
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Petzon,
Ja, det skulle dom ha! Jag blev förvånad över hur dåligt ställt det är med terrängdugliga fordon i den här regionen. Vid eftersöket av den försvunne mannen i Söderköping så hade militären och polisen tillsammans tre motorcyklar och två mountainbikes att söka av terrängen med.
När jag erbjöd mej att hjälpa till i området mellan mitt garage och Söderköping så blev dom väldigt tacksamma. Jag har ju åkt på varenda löparbana, traktorväg, vandringsled och all aledningsgator som finns- så jag kan ju området utan och innan. Så jag fick skjutsa runt militärer i min valp, då dom saknade egna bilar.
Så, fram för lite variation i bilparken hos blåljusmyndigheterna
SKREV OBELIX
Ja, det där vore nåt för Nyköpingspolisen att ta efter!! Då kunde de sätta efter alla buskörande, John Deerekepsmaskerade lantbrukarelever från Öknaskolan (naturbruksgymnasium ca 20 km från Nynäs slott)