Anmälan till Modell Göteborg
Hej!
Nu har vi öppnat upp vår ONLINE-anmälan till årets upplaga av Modell Göteborg den 11-12 september. För den som så önskar, går det naturligtvis även bra att anmäla sig "traditionellt" via post eller e-post.
Online-anmälan, blanketter och övrig information finner du på vår hemsida.
Nytt för i år är vi har avskaffat klassindelningen i ”standard” och ”avancerat” och i stället infört klasser med ”utökad” eller ”allmän” bedömning. Detta innebär att du kan välja i vilken klass du vill ställa upp med din modell oavsett vad du gjort (eller inte gjort) med modellen.
I klasser med ”allmän” bedömning tittar domarna enbart på den byggtekniska nivån hos modellen och du kan inte få någon ”bonus” för
extra arbete i form av t.ex. konverteringar eller detaljeringar. Men du kan få avdrag om det inte är välgjort.
I klasser med ”utökad” bedömning bedöms även alla eventuella konvertering/detaljeringar som du gjort och kan ge ett "plus", dessutom bedöms svårighetsgraden på ditt modellbygge.
Något förenklat kan man säga att vid ”allmän” bedömning är detaljering "enbart" en ”risk”, medan den vid ”utökad” bedömning kan vara en ”bonus”.
Mer information om klasserna och bedömningen finner du i inbjudan, på hemsidan.
Välkomna
Lars Brage
Modell Göteborg
Vilka ska dit? Jag tänkte vara där båda dagarna
en av dagarna ska jag vara där
sani
www.bosnafly.n.nu
Vet inte om jag kan i år, trots att jag gärna vill!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Är på semester då, så i år lär man missa Modell Gbg. Men det får bli en tripp till C4 istället senare i höst.
Jag kommer givetvis att finnas där bägge dagarna, mest vid C4-OPENs bord.
Vill också påminna om IPMS-Sveriges extra årasmöte på söndagmorgon (tror det är kl 0900), MYCKET viktigt möte. All info finns i senaste nummret av Scala som damp ner i låddan härom dagen.
Öken-Erik
Hej!
En liten påminnelse. Anmälningstiden för ordinarie anmälan går ut på måndag. Om ni inte kan bestämma er tills dess, går det bra att anmäla sig på plats i Kungälv ända fram till kl 12 på lördag. Risken är då att ni får köa och att det tillkommer en mindre extra avgift (50kr). Så poststämplat senast måndag eller online (eller mail) enklast och billigast för alla.
Anmälan kan ske på 3 sätt:
- I första han online.
- I andra hand via e-post.
- I tredje hand via vanlig post.
Kolla hemsidan:
Följande handlare har anmält att de kommer att sälja. Så ladda plånboken…..
Alfa Hobby
Hobby-Importen
Kempes Hobby
Mini-Stuff
Puma Hobby
Spel med Posten
Stenvalls
Toy Soldier
Virago
Utöver detta kommer IPMS Göteborg att ha ett bord där medlemmar kan sälja sina "begagnade" modeller.
Välkommna!
Lars Brage
Modell Göteborg

Jag låser den här tråden, så fortsätter vi i huvudtråden 100911--12: Modell Göteborg.