Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: allmänt
Läst 1354 ggr
petzon
0

Funderingar kring radiolyssnande

Lyssnade på P1 när jag myste i hobbyrummet tidigare ikväll. Det var en dokumentär om psykisk sjukdom där man diskuerade svårigheten att avgöra vad som är psykiskt sjukt och vad som är friskt. Samtidigt satt jag och målade skallarna på 300 st pyttesmå (Skalldiameter 1 mm) mässinsgspik

Det är inte utan att man börjar fundera på om man är i riskzonenGlad

ROBBAN68
0

Samma tanke har föresvävat mej också många gånger! Jag har eurpas kortaste stubin ibland och kan bli tokig på nån idiot som bär sej dumt åt- samtidigt har jag tålamod att hålla på i timmar med nåt pilljobb för att få till det precis som jag vill ha det.

Det måste finna nån bokstavskombination för det????

SKREV OBELIX

petzon
0

Obelix,

Jag är ävertygad av att vi båda lider av ADSL

ROBBAN68
0

Är inte det en båtlinje till England?

SKREV OBELIX

StefanW
0

ADSL = Asymmetric Digital Subscriber Line

Det du tänkte på var förmodligen DFDS = Det Forenede Dampskibs-Selskab, som t.ex. DFDS Tor Line och Scandinavian Seaways som finns under samma paraply

Stefan - Modellbyggare

PonCar
0

Det är nog om man anser sig vara helt frisk i denna värld som man bör fundera över hur det står till egentligen…

petzon
0

#5 Du träfade verkligen huvudet på spiken. Eftersom normalitet brukar definieras som att man är som majoriteten så fördrar jag att vara ickenormal.

Tails
0

ADSL är annars en ytterst svårt psyktillstånd om man en gång har provat REDIGT bredband. Allt över 2 sek väntan och jag spammar backspace, 6 sek - ctrl alt delete, 12 sek - reboot och vid 16 sek - skruvmejsel. Någonstans runt 125 sek ringer man support och undrar varför inget fungerar. Självfallet beställde man en ny dator över telefonen vid 90 sek. Efter 2h Kommer grannen och säger att nätet är nere Cool

3 dagar utan internet och man är nästan en människa igen.

StefanW
0

#7 Skrattande

Stefan - Modellbyggare

TommiN
0

SkrattandeSkrattande!

JaguarMkVII
0

#7: Så rätt, så rätt. Mina barn har informerat mej om att man är i praktiken döende om inte bredbandet fungerar… I det läget brukar jag berätta om när jag var barn och det enda som bjöds av elektronisk underhållning var barnprogram på tv i form av en kvarts vedervärdig tjeckisk dockfilm om dagen. Dottern kontrar då med "Men var det inte otäckt med alla dinosaurierna i trädgården?"

ElLobo
0

Skrattande

WildeSau
0

#7 Du menar sådana fula ord som BBS, 2400 Baud och liknande? Glad

#11 Vad är det för fel på underhållningen från "dinosaurietiden"? Cool

Sandmännchen

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

starhawk
0

#10: När våra föräldrar talade om hur det var när dom var små så brukade vi säga "men det var ju på stenåldern" din dotter har taskigt tidsperspektiv

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

StefanW
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#12.2 Var det inte samma figur som Lennart Swahn hade med i Halv sju?

Stefan - Modellbyggare

WildeSau
0

#14 Jovisst är det det.

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

JaguarMkVII
0

Jag såg en dokumentär om den härförleden och tydligen så ägnade sej skaparna av den åt att smyga in protester mot Östtyskland i dockberättelserna utan att regimen upptäckte det. (Prata om att den här tråden drar iväg från trådstartarens ämne och det är medarbetarna och värden som står för det…)

StefanW
0

sorry…Skäms

Stefan - Modellbyggare

Vermil
0

Lyx! 2400 i baudrate var ju extremt, och början på vår civilizations undergång. Då kunde man ju börja ladda ner *bilder*. Och internetporren var över oss Obestämd. Ack ja, jag minns mitt gamla 300 bits per second modem (det var väl 300? eller var det 400?, nej, 300 tror jag). På den tiden använde vi datorer o internet till nåt nyttigt (likt detta forum, är det inte ganska likt en BBS eller usenet? kanske?)

De olika kommunistiska barnpogram vår "public service" television försökte hjärntvätta barn med var väl inget vidare. Tjeckiska filmer var väl nästan höjdpunkterna, och Anita o Televinken var väl rätt okay också, vill jag minnas.Obestämd

ElLobo
0

Jag vill bara påpeka att alla politiska synpunkter eller liknande kommentarer inte hör hemma på den här sajten. Det finns andra forum för den sortens diskussioner.

Inga mer kommentarer av den sorten, för då tar jag bort inläggen.

Vermil
0

#19 Helt rätt! Religon o politik skall man vara försiktig med så det inte förgiftar all annan verksamhet. Jag är ledsen för att jag blev lite oförsiktig och satte citationstecken runt,.. tja, …och 'hjärntvätta' är väl också lite väl provokativt. Drar definitivt åt "politiska synpunkter" -hållet. Så jag ser vad du menar.

Jag skall försöka vara mer försiktig.