Spitfire MkIa
Den första spitfirern jag bygger med rätt färgschema. Det är en av Airfx starter set. Målningen blev lite misslyckad och själva modellen var inte bra. Stabben och vingarna var sneda och det blev jättestora glipor mellan kroppen och vingarna. Jag försökte inte fixa till de sneda vingarna och allt annat som inte var bra eftersom det här bara var en snabb-modell. Alltså att jag inte gör allt så noggrant.

Den bruna färgen har lite olika nyanser och är lite konstig, men vet inte om det syns på bilderna, Färgen är konstig på grund av att jag först sprayade på brun modellfärg men det blev ett för tjockt lager färg på vissa ställen och sen sprack färgen när den hade torkat och då förskökte jag att fixa till det genom att måla på brun akrylfärg och den hade en lite ljusare nyans. Och då blev den lite misslyckad.
På bilden ser man den sneda stabben och det kanske inte syns men vingarna är också sneda.
Felix

Den sneda stabilisatorn syns men vingarna ser inte sneda ut, det är surt när det är så här skevt och vint, jag har en Black Widow där ena vingen pekade uppåt och den andra nedåt, jag fick vrida och petade in tandpetare för att få dom rätt, det lyckades till slut. Nä snabbbyggen kan bara bli bra när delarna passar perfekt och det gör dom sällan. Airfix-modeller är lite av lotteri ibland är dom jättebra och ibland är dom jättedåliga, så skall man köra ett snabb-bygge så är det bättre att satsa på en Tamiya, Fujimi eller liknande
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Snygg Spitt Felle:) Vädring är skoj och ju mer man håller på ju bättre blir det.
Jag byggde faktiskt en likadan när jag var runt trettonåsåldern och faktum är att min var målad istort sett exakt som din modell -riktig nostalgikick faktiskt;)
Har inte byggt flyg på länge men efter att ha fått tag på några Hobby-Boss så kanse det blir av igen. De ser riktigt fina ut och kostar inte mer än en Arfix tror jag.
Kolla på denna länk om flygvädring:
/B:)