Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettgruppbyggen
Läst 4929 ggr
JaguarMkVII
0

GB 33: Saab J29 MJD

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då var det dags att dra i gång den här byggtråden. Jag vet att jag är igång före utsatt startdatum men se, det struntar jag i då jag inte kommer att vara ens en fjärdedel på väg till dess… Hursomhelst, modellen är från MJD och jag måste säga att kvaliteten är extremt hög på byggsatsen. All balsa är laserskuren eller fräst med hög precision. Fläkten ingår i byggsatsen men motor får man köpa till. Jag trodde jag hade en passande motor i gömmorna men det behöver vara en rätt högvarvig så det får jag köpa till. Eftersom det här är elfläkt så är det bra att hålla vikten nere så jag kommer att jobba enbart med ca-lim istället för mitt vanliga vitlim.

Än så länge har jag bara jobbat med kroppen och den ser ut så här i dagsläget:

JaguarMkVII
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här har vi en bild från andra hållet. I mitten av kroppen sitter en jigg som skall tas bort när plankningen är på plats.

WildeSau
0

Den ser riktigt intressant ut.

MJD hade en del byggsatser på flygvapenmuseum. Stod och tittade länge på dem, men frun skakade konstigt på huvudet när jag försökte greppa tag i en. Obestämd

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

starhawk
0

Uj, uj det där påminner om en Mig-15 som jag pulade med i yngre dar, undrar vart den tog vägen? ser egendomligt lockande ut  nä jag får väl skärpa mig  så! nu är det bra igen Cool

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

felle-j
0

Ska den bli radiostyr eller inte? Det är ett riktigt intressant bygge du håller på med.

Felix

Roca
0

Kul med en stor Tunna! Ska bli intressant att följa ditt bygge.

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

JaguarMkVII
0

#4: Den är radiostyrd.

Azgaron
0

Kul bygge! Ska bli intressant att följa!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!