Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketter: evenemangtävlingarutställningar
Läst 449 ggr
Mann
0

MODELLBYGGARTRÄFF 3 MARS I MARIESTAD

**Lagom till träffen fick vi en ny sändning av ALAN modeller.
**Vi hoppas att träffen kommer att bli lika välbesökt som vanligt både av modellbyggare men även kommande modellbyggare. Som alla vet är det otroligt viktigt att hobbyn utvecklas och att antalet modellbyggare växer. Jag tycker mig se att antalet yngre byggare har ökat vilket är mycket positivt. För att få hobbyn att växa måste vi alla se till att även människor utanför alla "modellbyggarsajter" besöker våra utställningar och affärer. Jag tror att genom arrangemang utan tävlingskrav kommer hobbyn att växa, där även amatörer vågar visa sina modeller. Svårigheten är inte att övertyga redan "frälsta" modellbyggare att detta är en trevlig och givande hobby. Svårigheten är att få äldre och yngre människor att inse det egna skapandets betydelse för framtiden. Datorn är endast ett redskap men ingen livskamrat. Ibland börjar jag att undra vart vi är på väg.
Jag tycker det är trevligt och givande att möta levande människor i butiken och diskutera önskemål och framtidsplaner inom hobbyn.
Välkomna till 2007 års "modellbyggarträff"
Christer Mann / Modellhuset Liden

www.modellhuset.com

StefanW
0

Jag, pebben och Sven-Erik dyker upp! Är det någon mer som kommer?

Skall vi sätta en blomma i kavajslaget som gumman förslog så att vi hittar varandra….(jag hade inte tänkt att bära kavaj ;-))

Sven-Erik! jag skickar ett PM med mitt mobil nr!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Annette
0

Mikael, vår snart 10 årige son, följer nog också med!

Sven-Erik
0

Jag kommer ta med mig mitt Opel Blitz-diorama, så kanske känner ni igen mig på det. Eller , ja va fan har man på sig? Annars kolla på min presentationssida, finns en bild på mig där.
Mitt mobilnr: 073-5269944… Vi borde nästan fixa någon sort av "Klubbmärke" att sy fast på jackan…

StefanW
0

Till nästa gång vi träffas så får vi fixa några kepsar eller t-shirt med något kul tryck på! Har några ideér, men de sparar vi på för de små ögonen… ;-) "klubbmärke" är nog ingen dum idé, det behöver ju inte bli så dyrt!

Stefan - Modellbyggare

StefanW
0

Nu är det inte många timmar kvar! Tyvärr så har grabben feber så han får vara hos svärföräldrarna under dagen. Gumman åker till en hästutställning. Jag kommer att hänga på låset vid 10! Sitter nu och skriver ut lite skyltar till modellerna som skall med och för Modellbygge iFokus så att fler hittar oss på nätet.

Stefan - Modellbyggare

pebben
0

sorry ingen bil så det blev ingen modellbyggar träff iår. det känns lite syrligt för det hadde varit kul att träffats men det går väl fler tåg hoppas jag.

//pebben

StefanW
0

Ja, du! Jag och Sven-Erik var där och hann med ett antal koppar kaffe och några varmkorvar! Det var mycket att titta på i år! Skall gå igenom bilderna och se vad som var användbart! Jag trives i gott sällskap, vi saknade dig!

Stefan - Modellbyggare

Sven-Erik
0

Hej Stefan! Tack för senast… Det var en trevlig dag med mycket fina modellbyggen. Kul att träffa lite folk som är lika insnöad som en annan. Höjdpunkten var nog i alla fall besöket på "modellhuset Liden". Otroligt mycket fina modeller inpackat på en minimal yta! Rena rama julafton.
Det var synd att Pebben och ni andra inte kunde komma. Men det går som sagt flera tåg.

Hompe
0

Vill bara säga att det var en Jätterolig träff trevligt att få reda på denna hemsida också!