Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: sälj
Läst 8992 ggr
gknochen
5

Byggsats SS Mariefred

Hej Jag har i mitt ägo en fullständig byggsats av SS Mariefred med alla tillbehör och ritningar, köpte byggsatsen på 80-talet och den har blivit liggande utan åtgärd. Båten är längd 920mm, höjd 335 mm, bredd 170mm i balsaträ Ritad och konstruerad av R Cardestål och distr. Hobbyborgen Min fråga är om det finns ngt intresse hos någon att köpa byggsatsen av mig och hur mycket tror ni denna är värd?  

Jag ägnar mig åt modellbygge tåg samt att göra knivar. Hinner inte med allt

MVH Gert Knochenhauer Karlstad

• Redigerat 2021-01-13 18:32 av Niklas
ElLobo
0

Jag vet inte om det är samma byggsats som avses (länken är död) men jag hittade följande text vid sökning:

Svenska ModellBåt Förbundet :: Läser ämne - "Unik byggsats" MS …

En komplett träbyggsats av ångbåten MS/Mariefred. Båten finns inte att få tag i idag. Bilder finns. Köparen bet.frakt. Pris: 2500kr …
old-forum.smbf.info/viewtopic.php?p=10786&sid…

Död länk till SMBF gamla forum    

Din byggsats verkar ju (om det nu är samma byggsats) vara ovanlig och unik, så vi hoppas väl att det finns någon byggare som nappar.

gknochen
0

Tack för hjälpen men länken fungerar inte längre. Jag får avvakta mer svar.

tullfri
0

Hej

Jag prater ock skriva eller lite svenska,i think is better when i write in English

I'm very interessed in your offer,but i think it's to late for this offer.

But i very hope when your sold the byggsats of the s/s Mariefred you can told me where i can buy a other Byggsat of the Mariefred.

I search a very long time of a Byggsat of the Mariefred,but i dont now how long.It' s a very big dream from me,i love this ship.

If you have not yet sold the s/s Mariefred

I want  buy the Ship 3000 maybe 4000 SEK

my email: frankvatter@aol.com

Please give me a good message or a other person who can buy the Byggsats of the Mariefred

Mycket Hälsning från Minden i Tyskland

Håkan Pettersson
1

#0: Jag är intresserad av din byggsats, om det är komlett med bygginstruktioner. /Håkan

commander79
0

Den går att köpa ny. A&L distribution tillhandahåller både Mariefred, Bohuslän och Solö 25. Dvs alla Hobbyborgens gamla byggsatser.
/Andreas

Håkan Pettersson
0

#5: Tack Andreas, min tanke är att vederbörande har något som det inte finns behov av är det bättre at någon annan som har intresset använder det. För övrigt så det företag du rekomenderar leverarar inte till privatpersoner men tack ändå för tipset. / Håkan