Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: allmänt
Läst 1116 ggr
Vermil
0

Modellbyggarens Tankar

: Jamen? - Den föll ju rakt ner här…

: Konstigt? - Jag kunde svurit på att jag köpte en sån en gång…

: Varför har jag två av dem?

: Varför har jag tre av dem?

: Varför har jag fyra av dem?

: F** också! -Jag skulle ju inte dammsuga innan jag…

: Hmm… Om den delen skall sitta här, då borde det ju finnas en till, till andra sidan…

: Undrar vad det här är? Såg jag aldrig i byggbeskrivningen…

: Är det här en bit sprue-skrot? …eller…

: Hoppsan! Var det där inte skrot?

: Jamen den är ju så stor, Och golvet så rent, - Jag måste ju lätt se den!?

: -Sh**! Den där sprätte iväg långt… Undrar hur långt?..

bosnafly
0

känner igen mpnga av dessa,de flesta kna man säga….

bra skrivet

sani

www.bosnafly.n.nu

StefanW
0

Mattmonstret och kusinen snabeldraken är fruktade i våra kretsar….

Stefan - Modellbyggare

starhawk
0

Tänkte just nämna mattmonstret men Stefan hann först. Sen är ju frågan om det inte finns ett "sopa-undan-monster" också för delar som rimligtvis inte skulle studsa ligger i alla fall långt borta från där dom föll

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

JaguarMkVII
0

"Men, skulle inte den där färgen vara matt…"

WildeSau
0

Och när någon liten del ramlar ned på golvet, man rullar bakåt, det krasar till och man utropar med glädje, -Ha, jag fick den med stolen! Glad

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

starhawk
0

#5: Jo! den skräcken har man ju alltid så jag kollar alltid där först, eller rullar väldigt försiktigt

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

PonCar
0

"jaså -var det inte gjutskägg…"Rynkar på näsan

MartinO
0

När skall den där bli vuxen? tänker hustrun och far fram med dammvippan.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

berfrund
0

hahaha de där känner man igen… har ju alldrig hänt…

Jobbade som tekniker i ett par år och skruvade i tandläkarinstrument och så många gånger man krypit på alla fyra på ett grått golv med svarta och vita fläckar på och letat delar…Skrattande

Vermil
0

- !!   Tamagawa släpper en Flycomp Flaxobat i 1:48! …Jamen, jamen, jag var ju snart färdig med min vacuum/resin -kit…

En Cellarbash resin/vacuum 1:48 Avro Andmetoo, 872:-  Nä du, den går jag inte på fler gånger. Har annat att hålla mig sysselsatt, …tills Special Airframes släpper en lågvolym. Det gör de säkert, en vacker dag.

(tittar på "bygghögen") Undrar hur mycket av det här jag hinner med innan jag dör?

(suck) Kompressor 4000:- Äntligen en riktig kompressor, men undrar hur mycket jag totalt…  - Näh, bort, bort med tanken. Bäst att inte ens gå där. Min arbetskompis har ändå iaf lagt mer pengar på golf, …hur som helst.

Nä du, varför sitter jag här o såsar på internet när modellerna väntar?

J35B
0

Klockren analys av modellbyggarens vardag! Och mattmonstret har jag alltid undrat hur det såg ut. Tack för det! Glad

Vermil
0

- Slutsåld?! …jamen, jamen, de hade ju flera stycken sist jag tittade…?

H***e, varför skulle jag tvunget packa upp allting… Vad har de tänkt med den här lilla kartongen?

Vad har de tänkt med den jättelådan till denna lilla modellen?

Så nu är det äntligen dags att börja på den här då… - Jamen! - Var är nu byggbeskrivningen!? Jag kommer ju tydligt ihåg att jag satt och läste den på dass…

Undrar om jag behöver söka sjukvård. Hur långt in kom egentligen skalpellen?

Modellfreak
0

Hm, undrar om du suttit och tittat på mig igenom mitt vardagsrumsfönster, tro, Vermil? Skrattande

Stämmer underbart bra, tackar!

stickanw
0

Hur mycket jag än bygger så växer obyggdaberget, konstigt, de måste föröka sig.Förvånad

pentti01
0

..-men,hur har dom tänkt egentligen när dom gjorde denna byggbeskrivning?..

Modellfreak
0

"Aha! Då måste jag skära isär den och den… Och den… Och slipa ner den… Och den, kanske den med…"

"AJ, jag skar mig!"