Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettallmänt
Läst 1546 ggr
widen76
0

Mastercraft Hobby Kits?

Var inne på Ängelholms flygmuseum idag och shoppade en JAS39 i skala 1/48. Tillverkaren kände jag inte igen, Mastercraft Hobby Kits. Dock är byggsatsen en omboxad Italeri-sats som väntat. Jag har googlat men inte hittat någon hemsida för Mastercraft, tydligen är det en polsk tillverkare?

Någon som vet mer om detta?

bosnafly
0

har lite dålig erfarenhet av de,men det är jag det,vet inte hur andra tycker.blev besviken på instruktionen mest o den mjuka plasten.

sani

www.bosnafly.n.nu

widen76
0

Sani, vilken byggsats har du byggt?

bosnafly
0

en MIG-21 irakiska versionen,byggbeskrivnigen visar bild en en del t ex men i verkligheten såg den helt annorlunda ut,stämde inte för 5 öre tyckte jag.o den åkte efter lite bråk ner i papperskorgen.

www.bosnafly.n.nu

widen76
0

Ajdå, tråkigt att höra. Det kan väl bli så med mindre tillverkare.

bosnafly
0

ja som sagt det är min erfarenhet,ingen mer mastercraft för min del

sani

www.bosnafly.n.nu

ElLobo
0

Jag har också några Mastercraft i min hög: MiG-21S Fishbed-J [Czechoslovakia Invasion '68] - #030131, Su-17M3 Fitter-H [Afghanistan War] - #020156, Su-20R Fitter-C [Last Flight] - #020132 samt Su-22M4R Fitter-K [Desert Shield] - #020170, alla i 1/72.

Två av den har jag börjat bygga, MiG-21S och Su-22M4.

Och som Sani skriver så är det ganska mjuk plast i byggsatserna men riktigt bra gjutet. Byggbeskrivningarna är lite för fina och visar väldetaljerade stolar och annat, som dock inte ser ut så i byggsatsen, men med lite extraarbete och tålamod så kan de nog bli riktigt bra.

Lite mer synpunkter finns i mina byggtrådar som länkas ovan.

widen76
0

ElLobo, tack för bygglänkarna, trevligt Su-22 bygge! Man blir ju lite mörkrädd när man ser cockpit med en stol som ser ut som två ihoplimmade Evergreen-plastark. Du löste det snyggt dock!

Hur har det gått med byggena, är de klara möjligtvis? Lite nyfiken.. Flört

ElLobo
0

#7.2: Nej, byggena ser fortfarande ut som i byggtrådarna, men det kommer väl att åtgärdas så småningom … Glad