Mastercraft Hobby Kits?
Var inne på Ängelholms flygmuseum idag och shoppade en JAS39 i skala 1/48. Tillverkaren kände jag inte igen, Mastercraft Hobby Kits. Dock är byggsatsen en omboxad Italeri-sats som väntat. Jag har googlat men inte hittat någon hemsida för Mastercraft, tydligen är det en polsk tillverkare?
Någon som vet mer om detta?
har lite dålig erfarenhet av de,men det är jag det,vet inte hur andra tycker.blev besviken på instruktionen mest o den mjuka plasten.
sani
www.bosnafly.n.nu
Sani, vilken byggsats har du byggt?
en MIG-21 irakiska versionen,byggbeskrivnigen visar bild en en del t ex men i verkligheten såg den helt annorlunda ut,stämde inte för 5 öre tyckte jag.o den åkte efter lite bråk ner i papperskorgen.
www.bosnafly.n.nu
Ajdå, tråkigt att höra. Det kan väl bli så med mindre tillverkare.
ja som sagt det är min erfarenhet,ingen mer mastercraft för min del
sani
www.bosnafly.n.nu

Jag har också några Mastercraft i min hög: MiG-21S Fishbed-J [Czechoslovakia Invasion '68] - #030131, Su-17M3 Fitter-H [Afghanistan War] - #020156, Su-20R Fitter-C [Last Flight] - #020132 samt Su-22M4R Fitter-K [Desert Shield] - #020170, alla i 1/72.
Två av den har jag börjat bygga, MiG-21S och Su-22M4.
Och som Sani skriver så är det ganska mjuk plast i byggsatserna men riktigt bra gjutet. Byggbeskrivningarna är lite för fina och visar väldetaljerade stolar och annat, som dock inte ser ut så i byggsatsen, men med lite extraarbete och tålamod så kan de nog bli riktigt bra.
Lite mer synpunkter finns i mina byggtrådar som länkas ovan.
ElLobo, tack för bygglänkarna, trevligt Su-22 bygge! Man blir ju lite mörkrädd när man ser cockpit med en stol som ser ut som två ihoplimmade Evergreen-plastark. Du löste det snyggt dock!
Hur har det gått med byggena, är de klara möjligtvis? Lite nyfiken.. 

#7.2: Nej, byggena ser fortfarande ut som i byggtrådarna, men det kommer väl att åtgärdas så småningom …