Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: pågående-projekt
Läst 4123 ggr
Toastmastern
0

Queen Mary 2 1/400 Revell

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla glada :)

Tänkte föra en liten dagbok hur mitt bygge med Queen Mary 2 i skala 1/400 går.

Jag är en nybörjare med med relativ lite erfarenhet så tips och ideer samt kontruktiv kritik mottas mer än gärna från er lite mer erfarna modellbyggare.

När jag målar så använder jag pensel och därav den långsamma hastigheten för bygget.

Här kommer en bild på den senaste strykningen jag gjorde på skrovet.

Om det finns ett sätt att lägga in bilder istället för att bifoga en fil så hojta till

//Toastmastern

ElLobo
0

Hej och välkommen! En bra början på alla forum är att kika efter forumsinformation och liknande. Flört Under Bra-att-ha-tråden finns bl a info om Bildhantering, Aktivera eran sajt och många andra trådtips.

StefanW
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Välkommen hit! Det var en rejäl pjäs att börja med! Har en själv som ligger i högen för kommande projekt. Några andra har tittat och byggt den som t.ex. inne på MM och HS. Kommer att följa denna tråd med intresse. Det fanns lite på tuben också.

Stefan - Modellbyggare

Toastmastern
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så där nu är det svarta färdigmålat och maskeringen borttagen lite missar här och där som vanligt, den värsta kan man se på den dåliga bilden nedan

Den kommande veckan kommer det handla mycket om att fixa dessa fel och blanda en ny färg till nedre delen av skrovet, de färgen är slut och det finns fel som måste täckas över.

Hur gör ni mer erfarna byggare när ni får såna här fel? är det bara att måla över tills det inte syns?

Den övre delen av skrovet måste även målas vit under veckan och när det är klart hoppas jag kunna klarlackera innan nästa söndag. Sen är skrovet klart och det är fritt fram att gå vidare i bygget :)

Här kommer en bild på helheten:

//Toastmastern

Modellfreak
0