Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketter: evenemangtävlingarutställningar
Läst 1108 ggr
ElLobo
0

Ludvika Motorfestival

I lördags arrangerades Ludvika Motorfestival, och en av aktiviteterna var det 34. Dalarallyt.

Rallyt arrangerades av MCHK Västerbergslagen. Rallyt startade i Smedjebacken, varefter förarna körde till Ludvika för en kontroll och en rast. Efter rasten fortsatte veteranmotorcyklarna tillbaka till Smedjebacken för målgång.

En annan av aktiviteterna under Ludvika Motorfestival var Grangärdesrallyt. Det rallyt startade i Grangärde, varefter veteranbilarna körde till Ludvika för en kontroll, på högra sidan av Fredsgatan (mitt emot motorcyklarna).

Dessutom anordnades på en annan plats i Ludvika en PV-träff där 22 fordon deltog. Självklart besökte de också Motorfestivalen.

Själva Motorfestivalen hölls i Stadsparken i Ludvika med en rad utställda fordon, med allt från lingrävare och muskelbilar till terrängbilar och racerbilar och allt möjligt annat i fordonsväg.

Dessutom arrangerades också årets upplaga av Yokohama LudvikaRushen. En rallytävling på asfalt, om 3 sträckor som körs 3 gånger vardera.  

För att göra det enkelt för mig och för att slippa ladda upp alla bilder igen, så länkar jag helt enkelt till en tråd på OVP Forum. Cool

Ludvika Motorfestival

ElLobo
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

.

ElLobo
0

.

ElLobo
0

.

ElLobo
0

.

ElLobo
0

.

ElLobo
0

.