pontiac trans am
Grym kärra det där. Men inte behöver du stressa så när du bygger? Det ska ju vara avkopplande också… Men visst -det är lätt att bli lite otålig, man vill ju se resultat! Men inte illa alls för att vara ditt första bygge! Övning ger färdighet -och tåååålamod är en dygd!
jag vet
jag håller på med en shelby mustang gt 350 h nu men den tar väldigt massa tid eftersom man behövde måla den 
Men tro mig -det är värt all tid o möda i världen att måla sina bilar, även de som från början har "rätt färg" i själva plasten. En omålad plastmodell blir så gott som aldrig lika realistisk som en omålad. Själv tycker jag det ibland är kul att ge bilarna en smått sliten (eller som det heter på modellspråk: "vädrad" look).
det e en sak som jag har problem med när det gäller modellbilar och det är att sätta dit dekalerna på pontiacen så gick dom sönder när jag skulle sätta dit dom
hur ska jag göra för att dom inte ska gå sönder?
jag har sånna man måste blöta ner innan man kan sätta dit dom
Det är ganska stora dekaler till Pontiacen väl? Såna kan alltid vara trixiga att få dit i ett stycke. Låt de inte ligga för länge i vattnet! Ta hela underlagspappret också och lägg på bilen där du vill ha dekalen. Sen drar du försiktigt försiktigt bort underlagspappret medan du håller fast själva dekalen. Kanske inte så lätt som de låter. Man får pröva sig fram helt enkelt. Lägg inte i alla dekalerna i vattnet på en o samma gång, utan klipp försiktigt isär dem så du kan blöta en i taget!
tack för tipset jag ska testa det när jag har målat klart mustangen 
jag kommer att lägga upp mustangen på sidan så fort den e klar

#4-5: Ett annat tips är att klippa isär långa dekaler i bitar, har man bara lagt på någon dekalvätska typ Microset på modellen så är det inget större besvär att flytta ihop dom sedan, ta det bara försiktigt så du inte skadar dekalen. Efter lite pillande så kan du få skarvarna helt osynliga
När jag var yngre så målade jag nästan aldrig mina modeller, numera målar jag dom alltid, varenda fläck, ja förutom rutor och kabin förstås, det gör en sån skillnad, en omålad modell ser ut som, just det Plast! men målar du så ser det ut som det det skall vara, en skalamodell, ingen plastlyster. Så lägg den extra mödan på dina modeller du kommer se att det lönar sig
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Jag har alltid målat mina modeller, varenda del. Det är roligt! :)
Lycka till!
As fräck!
Ser helt ok ut med tanke på den korta byggtiden!
Håller dock med alla om att det ser bättre ut ifall man målar modellen.
Ser fram emot att få se din Musse!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!