Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettairbrush-färg-lack
Läst 3670 ggr
magicrub
2010-07-06 02:10
0

Cellulosaförtunning

Hej!

Snabb fråga, vart får jag tag i cellulosaförtunning? Skulle även behöva något att förtunna enamelfärger med, finns det nått annat än lacknafta, något lite mindre doftande? Vart brukar ni köpa dessa produkter?

Tacksam för svarGlad

starhawk
2010-07-06 09:39
0

Jag köper min Cellulosaförtunning i färgaffären. Jag har testat olika förtunningar, men till sist fann jag att cellulosaförtunningen funkar bäst, den är även utmärkt för första steget i penselrengöring

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

[Hayabusa]
2010-07-06 09:42
0

Cellulosaförtunning fungerar utmärkt som förtunning etc. men doftar knappast mindre än lacknafta. Rätt "stygg" att andas in, skulle jag vilja påstå.. Oskyldig

/Stefan

starhawk
2010-07-06 09:54
0

Jo, nästan all förtunning är onyttig att andas in, och den som inte är det är knappast nåt vidare att ha. Man får se till att ordna med ventilationen. När man penselmålar från burk är det oftast inget problem men när man sprayar får man se till att ha nån bra lösning, har man inte en spraybox så är snarast balkongen att föredra, en uppskuren flyttlåda på spisen och full fart på spisfläkten funkar tyvärr inte nåt vidare. En bra spraybox är däremot väldigt effektiv och om man har problem med lukter av färg och lim kan man ju hålla till i sprayboxen när man limmar och penselmålar också

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

magicrub
2010-07-06 21:54
0

Tack för svaren, var förbi en färgaffär idag och hittade en lite förtunning. passade på att köpa handskar och ett munskydd ocksåSkrattande