Grevens Glue Galore 3/7
Hej allihopa
Det börjar dra ihops sig till GGG i Brunneby musteri utanför Borensberg. Datumet är Lördag 3/7 från kl 9.00 och vi kör som vanligt med utställning och stort byggsats-swap. Temaklass i år är "Box stock/Out of the box" där tanken är att bygga enbart med de delar som följer med i lådan (alla kategorier), fast med fritt spelrum för kreativitet och fantasi.
Det blir också vår traditionella diabildsvisning, i år med tema Jo-Han. Diabilderna blir från när herr Grefven, valda delar av Buck-gänget samt herr Modelpularen besökte Jo-hanfabriken oktober -92, bilder på roliga boxar, och jag tar med mig lite Jo-Han kuriosa och byggsatser (bl a den provgjutning av turbinbilen som jag fiskade upp ur Jo-Hans sopcontainer), så kör vi ett extra Jo-Han-bord med dessa prylar. Har någon något med Jo-Han-anknytning så skulle det vara kul om ni tar med det och visar upp.
Vill ni ha info om klasser etc så är ni välkomna att skicka ett mail claes@mbox382.swipnet.se där det även går bra att anmäla om man vill sälja på swapet, förhandsanmäla sina byggen eller vad det vara må.
Välkomna till GGG den 3/7
Hälsningar Claes B-F
Jag ska dit tänkte jag
Nån mer?

Jag tänkte mig dit också. Ska vi samåka?
# Det har fallit bort ett s i slutet av mailaddressen. Nån vänlig själ kanske kan fixa det?
#2 Det låter skoj Jens :) Är det bara du eller har du barn och/eller fru med dig också? Anledningen till att jag frågar är att min tjej troligtvis hänger på också och behöver därför få plats i bilen.
Ska vi ta din eller min bil förresten? För min del funkar det hursomhelst… Fast det vore såklart coolt att få en åktur i din lyxiga brittbil 

#3.1: Adressen fixad!

#3: Intresset hemma var rätt ljumt när de insåg att det handlade om hela dagen så det blir nog bara jag. Jaggan är inte besiktigad och jag hinner inte få till det också inför sommaren. Jag inriktar mig helt på att få klart mitt garage innan hösten i stället.
Ok. Då tar vi min Volvo istället. Vi kan ju höras när det börjar närma sig, så kan vi planera mer i detalj… Har du kvar mitt nummer?
/J. Esper

#6: Japp, det finns kvar. Vi hörs när det börjar dra ihop sig.

Jag o Raldor och mina grabbar ska ner också…men vi åker ev, över Nyköping…
Men vi ses väl där nere om inte annat…

Jag ska försöka pallra mig dit också, alltid himla trevligt!
Hasse - Medarbetare på Modellbygge iFokus
Ja, det låter som ett trevligt evenemang. Borde besökas…
nån från mina trakter som ska dit??
sani
www.bosnafly.n.nu

OBS! Ändrad plats - se Nya lokaler.