Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettallmänt
Läst 712 ggr
Svake
0

Lördag morgon

-2.5C, ser bra ut, ingen snö har det kommit heller som dom lovade, ännu. Ska till Kempes Hobby en sväng och kolla efter Tamiya färger, den där sky ska provas, tack för tippset. Får se vad han har fått hem från Hannants, har ju inte varit där på två veckor, han vet vad jag vill ha hujeda mej, kan bli dyrt. Har två kits undanlagda för senare hämtning, de är han bra på, han litar på oss. Ska på Ungersk fest i afton så då blir det inte mycket gjort idag på modeller, ett lager grönt på P-400 ska väll hinnas med. Fanns några P-400 byggda på nätet som var bra som referenser. Nä nu är det dags att ta en promenad.

Sven-Åke

Svake
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jo kom att tänka på att presentera hur jag förvarar tillblandad färg. Jag har kommit åt små proppar av plast på mitt jobb, tyvär har dom gått ur sortimentet nu, dom tätar med små reflor på insidan och när jag satt ihop dom med färg i så vänder jag den så färgen oxå tätar, det håller sig ett tag i alla fall tills objektet är målat. Propparna är utmärkta till att förtunna färg och blanda till i, vid akrylfärg gör jag ren domför återanvändning. Har någon någon liknande propp på sitt jobb?

StefanW
0

…jo propp på jobbet finns, men de är av kött och blod..Skrattande

Nä, allvarligt talat, är inte det en plastplugg som sitter i änden av en slang? Det verkar vara en billig och bra idé! Jag har en "bricka" med små burkar med lock som jag gillar. Jag hittade dom på Slöjd-Detaljer för några år sedan.

Stefan - Modellbyggare