Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: allmänt
Läst 1629 ggr
bosnafly
0

bygger ni mycket nu?

sitter o funderar lite,många projekt i huvudet,det ska göras o det ska köpas men inget händer,börjar bygga lite sen är det annat som ska göras,hur går det för er?är ni lika aktiva som ni var i vintras?

sani

www.bosnafly.n.nu

zoncar
0

Jo du sani, som ett gammalt felkopplat modellpäron så köper jag nog hellre än bygger, tyvärr men tiden räcker liksom inte alltid till, sammtidigt som det är betydligt roligare att starta ett projekt än att slutföra, hoppas jag pratar för mig själv!!! ha de gott// Micke

har säkert igång ca 20-35 projekt tror jag

Roca
0

Håller med Micke här, det är ofta roligare att köpa in och påbörja byggena, sen är det tungt att göra det där sista lilla…ungefär som du säger Sani, man har massor av projektidéer i huvet men det känns som en lång väg tills de blir verklighet. Men jag kollade i alla fall upp hur mycket jag hittills fått färdigt i år och jämförde med 2009:

Under 2009 slutförde jag 17 byggen och i år fram till början av juni har jag hunnit med fem. Har blivit pappa för tredje gången, i februari, och plugget har avslutats med en intensiv period på sluttampen, etc, ja det känns som att man inte har haft samma möjligheter till koncentrerat byggande, än så länge i alla fall.

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

felle-j
0

Just nu håller jag på med min andra hobby, rc- flyg, men jag bygger ändå några modeller under sommarn men det tar betydligt längre tid än på vintern. Som t.ex min mig-15 som nyss blev färdig, där ägnade jag ungefär 2 veckor åt bara deckalerna. Har bar hållit på med modellbygge sen i julas (har alltid byggt modeller men har börjat måla dom och fösöka få dom realistiska) men har redan 3 modeller på kö och flera står på inköps listan.

Felix

starhawk
0

Jag bygger förbaskat mycket mera nu än under vintern, men det beror på att det ploppat upp ett antal intressanta gruppbyggen under våren och jag har "släppt tyglarna lösa" och anmält praktiskt taget allt jag har inom gruppen, och jag bygger på dom också! Tidigare var jag snarast av sorten "en i taget" men det finns fördelar med att hålla på så här, tidigare kunde det bli liggande rätt länge eftersom man inte hade lust att t.ex. måla just då, men nu är dom i så olika stadier att det alltid finns nåt man kan pula med oavsett om jag vill limma, måla eller applicera dekaler (sen måste man ju spackla också, fast det är ju knappast hågot man vill, men det måste göras ibland) Och nu har jag två veckors semester så här skall det byggas! Cool

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Roca
0

Kör hårt Starhawk! Cool

zoncar
0

Hu många läckra och mycket snyggt byggda vagnar Tails, men vad gör den där konstiga "saken" med vingar i det sällskapet????

Tails
0

Tack! "saken" är jag inte stolt över precis. Den behöver ny stol iaf. Kommer aldrig bygga fler "saker" pga allt #ävla spackel! Då är zimmerit bättreCool

Modellfreak
0

Nja… Hittar ingen stans att köpa modellerna. Det ska vara en svensk sajt och de ska ha massa.

[Hayabusa]
0

#6 Trevlig bild, Hampus.

Det är nog ett Allmänt "problem" bland modellbyggare - svårigheten att behålla fokus och verkligen avsluta ett bygge. Plus att det är så roligt att köpa nå´t nytt…man vet ju aldrig, de kan ta slut.

#9 Nog finns det välsorterade näthandlare i Sverige?

/Stefan

zoncar
0

#9 Beror på vad du vill bygga ,Flyg pansar vet jag intet om men gillar du bilar så gäller Virago hobby ett företag i höganäs med en enormt trevlig ägare, här kan du säkert hitta det mesta ang bilar

http://www.viragohobby.se/

Modellfreak
0

Nae, bilar händer att jag bygger, men de är lite långtråkiga. Flyg och pansar vill jag helst ha.

Joppo
0

#12 Kolla in vår länksida, där finns det massor med svenska butiker:

http://modellbygge.ifokus.se/Links/?GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup

Är det pansar du är ute efter gissar jag att Pumahobby har det största sortimentet. Beställer du två modeller är det dessutom portofritt.

/Jesper

berfrund
0

Glad Just nu mer aktiv en i vintras kan sitta ute och göra allt som dammar nu

Men de e klart trädgården tar mer o mer av tiden de e ju gumman som bestämmer…Cool

[Hayabusa]
0

Fördelen med att bygga på denna årstid är ju att ljuset är så mycket bättre. Som Berfrund skriver, så kan man ju tom sitta ute. Ibland, åtminstone. Fast å andra sidan passar väl modellbygge bättre för den mörkare delen av året..Glad

Det är nog ganska normalt att modellbyggeriet går lite på sparlåga under sommaren.

/Stefan

Modellfreak
0

Fick just sommarlov, ska väl bli till att bygga modeller.

Roca
0

Jo, det kan nog hända att mitt byggande går ner i intensitet en del nu under sommaren; finns mycket annat att göra och säsongen är kort, speciellt här uppe! Nu på söndag bär det dock av till Wien för 3 veckors semester, så jag skulle tro att jag kommer att göra en hel del inlägg under tråden "Nytt i bygghögen - Juli 2010", efter hemkomsten, ca 12/7 Flört

StefanW
0

Just nu på sparlåga, men snart så är det semester och då hoppas jag att det blir tid över.

Stefan - Modellbyggare

bosnafly
0

kul att läsa era inlägg,denna vecka är hemsk för mig,12 timmars pass 15-03 varje dag men man kan trösta sig med att det är bra betalt,och 3 veckor kvar sen 4 veckor semester…………Cool

www.bosnafly.n.nu

Vermil
0

Det skall äntligen (förhoppningsvis) bli en byggdag idag. Livet är lite tufft ibland och det är svårt att få tid att räcka till, och ork när man väl har tid. Jag tycker jag måste vara så pass fräsch att jag åtmistone kan fokusera. Jag har 12 timmars dagar, mest pga pendling Rynkar på näsan. Inte så mycket jag kan göra åt det. Trevligt att ha ett jobb, hur man än ser på det.

Eftersom jag inte har så väldigt mycket familj längre, så kommer nog sommaren att fungera fint för mig vad gäller att bygga. Jag tänker installera en bekväm rotting stol och ett bord på balkongen. Och som Hayabusa sa, ljuset är fint. Viktigt för gamla gubbar med svaga ögon.

widen76
0

Jag har lite dåligt samvete för att jag inte bygger mer nu. Jag skyller på sommaren, det är mycket lättare att bygga på höst-vinter, då stortrivs man. Nu blir det varmt, svettigt och grillen och ölen lockar mer Glad

Jag har just nu en Hasegawa British Royal Phantom "Ark Royal" i skala 1/48 på byggbordet. Ni kan följa bygget på marcusmodels.net

Modellfreak
0

Ja. Mycket. En Hawker Huricane, och en P47 Thunderbolt.

Även en Bagge… (Bilen)