Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettairbrush-färg-lack
Läst 922 ggr
[Hayabusa]
0

Airbrush

Hej,

såg att det finns en ny recension på Armorama av en intressant airbrush.

http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=Reviews&file=index&req=showcontent&id=5167   

/Stefan

denstore
0

Trevlig recension. Det finns ju ett par ägare till Tritium-airbrushar här på forumet, men jag vet inte hur mycket de har använt sina inköp. Dock så kan jag ju kommentera ett par saker, utifrån recensionen, trots att jag är jävig.

Dels så vill jag kommentera den magnetiska kronkåpan. När jag har hållit på med Tritium-sprutorna, så har jag aldrig märkt att de skulle vilja trilla av. Nu är jag kanske försiktig med grejerna, och som sagt en magnet är inget kraftigt, men oavsett magnet eller inte, så ska man hantera airbrushar med en viss försiktighet. Nålar är sköra, och mässing deformeras om man slänger runt grejerna för mycket. Läste nyligen om en kille som lyckats böja kroppen på en Iwata CM-C genom att tappa den. Billigt och bra….Glad

En annan sak med Tritium-sprutorna som han inte nämner, är att de har större munstycken än de flesta andra airbrushar. Lite i storlek som H&S, fast gängade på plats. För folk som är oroliga för pilligt och smått, så är det ganska betryggande.