Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettallmänt
Läst 2378 ggr
ElLobo
0

Nytt i bygghögen, juni 2010

Ny månad, ny tråd. Glad

sponny
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ett träköp från Sani som kom fram härom dan. Paketet försvann på posten så det tog nästan 3 veckor för det att komma. Men nu äntligen!!

Två begagnade och påbörjade Billingboats, en Bluenose II och en Roar Ege. En till mig och en till farsan.

TommiN
0

Lite nytt från Tradera.Glad

TommiN
0

och denna..

Azgaron
0

Trevliga inköp Sponny och Tommi!

Kul med kettenkraden.

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

PonCar
0

He, he. Gillar den kortspelande tankbesättningen.

panther11
0

Köpte en panther hos Göranssons idag.

panther11
0

Och en traderavinst landade i brevlådan

TommiN
0

Snygg Panther….Panther..Flört.

starhawk
0

Den här trillade hem för ett par dar sedan tack för en god affär Bosnafly

Har visserligen en sån här låda, men jag tyckte det var snål tilldelning på vissa vapen så .. en låda till!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
0

Igår bar jag hem en rejäl låda som kommit per bud till jobbet, således från Aviation Megastore innehållet:

Valde den här dels eftersom den hade mest prylar på, dels att ett ryskt företag skulle väl vara intresserade att ge ett ryskt flygplan mest rättvisa.

För övrigt mitt första ryska plan!

Innehåll 2:

Kom fram till att det är lättare att köpa en ny G än konvertera den gamla slitna Monogrammen. Den sista dom hade så det gällde att raska på. Kanske jag skall anmäla den här till gruppbygge 27 Nukleär krigföring? får fundera på det

starhawk
0

Idag blev det här lådan hemburen, tack för en god affär Hayabusa

Lustig detalj: Den har två pilotstolar men ingen av de båda finns med på raden "Unused parts"

[Hayabusa]
0

#11 Tack själv.

/Stefan

WildeSau
0

Här landade en av 262ans japanska kusiner idag.

Nakajima Kikka.

Snart är samlingen komplett, saknas än så länge gör
Nakajima Ki-201 Karyu från RS Models.

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

TommiN
0

Ser häftig ut Sau,är den verkligen japansk?

TommiN
0

Frugan får säga vad fan hon vill,var tvungen att skaffa in denna..

Joppo
0

#15 Haha… Übercool Tommi… Mad Max-filmera är ju bara så sköna… Speciellt Beyond Thunderdome gillar jag.

/J

denstore
0

#15 Jag var helt kär i den bilen när jag var yngre. En Holden om jag inte minns fel.

#16 Tja, fram tills att han träffar barnen. Sen är den sämst…Skrattande

PonCar
0

#17: Är det i den Tina Turner spöar upp folk i nån slags bambu-globen? Har inte sett filmerna sen jag gjorde lumpen, dvs typ 25 år sen…

Vermil
0

Wow, helt kul att den finns som modell. Hade jag ingen aning om.Skrattande Måste nog hålla med #17 om Thunderdome. Den blandar friskt högvatten och lågvatten, tycker jag. Svårt att reda ut totalbetyget. Klart bäst musik iaf. Glad

TommiN
0

Ettan är ju bäst,gillar när dom plockar fram bilen.

starhawk
0

Såg den där bilen i en butik nyligen, men jag bestämmde mig för Nix! bygghögen är för stor redan och den står inte på listan "Måsta ha!"

Joppo
0

#17 Ungarna hade jag glömt Glad "Behållningen" av filmen för min del var nog mest de sköna skrotbilarna… Jag ska nog ta och se om den nu när jag är lite äldre och se om den åldrats med värdighet…

/J

Faantomen
0

Det första som poppade upp i skalet på mig när jag såg " die skatspieler " var faktiskt Sven Hassels romaner. Har ni läst dem om Lillebror, Gamle och Porta ? I böckerna så spelar de spelet skat… nu undrar jag om det är nån som vet reglerna, hur lirar man spelet helt enkelt ?

Ha re

faantis

ElLobo
0
[Hayabusa]
0

En trevlig brittisk tank..Glad

/Stefan

[Orso]
0

Jag väntar och väntar men inte kommer det några Lotus 79'or.

Däremot landade dessa idag. Jag har jagat Wiliamsbilen på Ebay men gett upp då den blivit för dyr. Hittade den istället hos JIMnOHIO.

Den var billigare än den gått för på Ebay och servicen var snabb. Jag beställde den 2/6. en timme och tre minuter senare fick jag ett mail om att den var skickad. Idag den 7/6 är den här.

Jag är bra sugen på att sätta sågen i Ferrarin men ska nog göra det i höst. Hoppas att jag hittar nya däck bara.

gismo76
0

Vad skall du bygga av ferrarin då och williamsen är väl inte så svår att få tag på ?

[Orso]
0

FW11 fanns med i katalogen fram till 1996 sedan var den med ett år till (2002) och jag har inte sett så många på Ebay på senare tid.

Ferrarin hade jag tänkt skulle bli en Jaguar

gismo76
0

Om inte jag minns fel har HLJ haft den i sin lista under ganska många år kanske inte just nu då . Mina Lotus 79 är på väg från Hlj nu…Såg detta Jaguar bygge jag med någonstans mycket jobb dock.

Tails
0

#25 bra grejer det där =)

[Hayabusa]
0

#30 Jo, det kan man nog säga Glad. Oerhört fina gjutningar. Värd sitt pris? Jäpp.

Vermil
0

Hannant's hade rea på den här. Misstänker det finns bättre Ta-154'or. Men ärligt har jag inte planerat bygga nån Ta-154, så intresset passade prislappen i det här fallet.

Vermil
0

Så kom också min SuperDuper Zero: Skrattande

Vermil
0

Och äntligen Special Hobbys splitternya Maryland. SkrattandeSkrattande

Som skall byggas tämligen omgående.

[Hayabusa]
0

Vad är bättre än en Sherman från Tasca? Det måste vara 2 st Shermans från Tasca…

/Stefan

Azgaron
0

Trevliga inköp!

#25 precis Glad

felle-j
0

Härliga inköp!

TommiN
0

japp,mycket fina grejer ni har inhandlat.

[Orso]
0

Nu är dom här. Sålde bort Wingnuts Junkers J.1 och satsade på dom här istället.

[Orso]
0

och lite dekaler

gismo76
0

#39 jag väntar på mina med nu ….Ser dom bra ut i detaljer osv och hur är nyansen på dekalerna.

Var hittade du Jaguar dekalerna ?

Vermil
0

Lyx, bara lyx. Äter ni också bara makaroni?Glad tasca? ,.. men jag vet ju inget om det fabrikatet. Ser inte ens nåt till salu… Har de gått under eller är de nystartade?

[Hayabusa]
0

#9 Wow! Lotus Type 78 & 79 är de, i mitt tycke, snyggaste F1-bilarna som någonsin tillverkats.

/Stefan

Maysula
0

Frågar som gismo, mycket nyfiken på dekalerna Till 79:orna! Lurar på Tabus full ark, där verkar nyansen vara rätt.

Thomas

Azgaron
0

Den här hämtades på posten igår.

Tack Stefan (Hayabusa)!

[Hayabusa]
0

#45 Tack själv, Håkan Glad

[Orso]
0

Dekaler är ju inte lätt. Jag har suttit och tittat på bilder och jämfört färger med olika dekalark.

Jag har Tabus 1/12 ark till Lotus 78.

Studio 27och Indycals 1/20 ark till Lotus 78.

Tamiya och Hasegawa 1/20 Lotus 79 ark.

Ingen av dom är i guld och ingen är klargul.

Studio 27 verkar vara mycket ljusgul och Tabu är nästan likadan. Dom borde varit mindre gula och lite mer beige kanske.

Hasegawa är mer åt det beiga hållet och verkar stämma ganska bra mot dom flesta bilder men kanska ngot för mörka.

Tamiya är mörkare än Hasegawa men ända mer åt det beiga än det gula . Dom matchar någon enstaka bild jag sett.

Indycals är den som mes liknar dom flesta bilderna.

Vad som händer när dekaler hamnar på en svart bil kan man ju spekulera i. Kanhända blir Studio 27 och Tabu då mer rätt?

Indycals är ju "ALPS-dekaler" och därför tryckta med vit bottenfärg så dom borde funka ganska bra.

Som det ser ut nu kommer jag nog att prova att använda Hasegawas dekaler men inte Tamiyas. Tamiya har inte heller några Good Year märkningar med på sitt ark så man måste köpa nya bara av den anledningen.

Hur modellerna är  har jag inte haft tid att titta på än men lite tips kan ju fås av denna byggblogg av bägge modellerna.

Jaguardekalerna hittade jag (dyrt) hos bestbalsakits.

gismo76
0

# 47 bestbalsakits är dom bra även om dom är lite dyra…Har sett att dom har GF modeles väldigt fina figurer att köpa där ?

ElLobo
0

Dags för del 2.

Inlägget är låst för nya kommentarer