Ledsen bf 109 E1 återuppstår

Snyggt bygge! Prova elastisk tråd, du hittar den i bl.a. i sytillbehörs affär då de har den till muddar vid stickning eller en affär som säljer tillbehör för smyckestillvärkning då det finns tråd som används till pärlarmband. Jag kör med transparent som jag målar efter att den sitter på plats med lämplig kulör.
Stefan - Modellbyggare
Usch, vilket missöde med Johnson Klar
. Tycker den ser fin ut efter "räddningsaktionen". Vad är det för skala? Fabrikat på modell?
/Stefan
Men den vart väl jättefin trots allt, den gamla "Messen". Du kan ju kalla den "What a Mess"!

#9 Haha, klockrent! Tack allihop för de glada tillropen, och tack för tipset Stefan W.
#8 Det är Eduards modell i skala 1:32. Jag kommer aldrig mer att använda Johnson på en modell. Ska prova och doppa huvar i det, men det är allt.
Den blev ju fin trots missöden!
Konstigt att folk kan ha så olika erfarenheter med Johnson.
Det har funkat bra här hittils, men man vet ju aldrig.
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Tack, ja Johnson är märkligt. Verkar fungera bra som sjutton för vissa och andra har grava problem, precis som jag. Verkar nästan bero på vilken flaska man råkar få med sig.

Tack för berömmet. Det är dels en wash. Kan köpas färdig hos rebell hobby. Samt Tamiyas vädringsskit. Washen kräver en del övning. Detta är tredje modellen jag använder den på. Man får prova själv vilken metod att lägga på den som passar dig själv bäst.
, blev inte så perfekt som jag tänkt mig, men jag orkar inte med denna längre.