Opel Blitz med mera liv.
Nu har jag äntligen fått dit lite gubbar på dioramat. Börjar att känna mig rätt nöjd.
Det kvarstår ett par gubbar till och inredning i huset. Men nu börjar jag att bli sugen på att börja med något nytt projekt igen. Tror att det lutar åt Greif 251:an som jag har en rolig ide´om.
Ta´det lugnt nu, snart är det ju måndag…

ja så ska det se ut!
nu är det liv och rörelse i diot. tänk vad några figurer kan göra! själv har jag en revell/dragon 250/3 greif som är påbörjad en gång i tiden (fast grå) 250 och251 är ju rätt så snarlika men skilnader finns tex så är 251 an lite längre och ligger på 3tons chassit medans 250 ligger på ett 1,5tons pettitesser kanske men kan vara kul att veta kanske för någon? eller också är det jag som börjar bli insnöad ? vem vet? ett snyggt dio är det ialla fall tycker jag! och ser fram emot lite bilder när du kommit igång med din greif
//pebben

Vad bra bilden blev! Snyggt diorama, nu lever den verkligen. Skulle vara skoj att få se den i verkligheten. Kommer du att ställa ut den någonstans?
Stefan - Modellbyggare

Nja, jag vet inte..jag tycker alltid att mina byggen "suger" när jag ser andras som ser mycket bättre ut! Kanske platsar bäst hemma i hyllan..? Men det vore en kul grej 

Jag tycker att den vore värd att ställa ut! Jag jämför inte mina egna byggen med andras "proffs" byggen, utan hämtar inspiration och bygg tips från dom. Som inom IPMS så är de väldigt bra på att ge konstruktiv kritik som sporrar en att utvecklas i sin hobby, och de är frikostiga med råd och tips.
Stefan - Modellbyggare
om man vänder lite på steken så undrar jag hur många som tittat på ditt utmärkta diorama och tänk att så snyggt kommer jag alldrig att kunna bygga? fast jag bygger inte heller för att ställa ut utan för att jag tycker att det är kul! men jag är lite nyfiken på dina planer med din greif? ha ha jag tycker alltid att andras projekt är roligare än mina egna.
//pebben

Ja, du vet hur det är. Man är aldrig nöjd med det egna..
Greifen tog jag fram ur lådan idag och blev sittandes i dagdrömmar. Det konstiga är att jag kom på massor av diorama-teman för modeller jag INTE har, men inget för Greifen…Har du något bra förslag? (om man nu kan vara ofin att fråga)
.

Det är aldrig "ofint" att fråga jag tycker att det ger mycket att få lite andra infalls vinklar på ett tänkt projekt. Och så ser man inte skogen för alla träden mellanåt medan man bygger. Lägger man ut lite bilder och berättar så brukar det strömma in tips och ideér, sedan är det bara att plocka ur godbitarna ur förslagen!
Stefan - Modellbyggare
ha ha ja jag vet inte vad jag tycker är roligast dröm bygga när man sitter och rotar i lådan eller själva byggandet? mitt förslag är att du skippar rommel figuren för det är väl tamiyas du har? och köper ett set som heter rommel field command post från tamiya där i finns en mycket trevlig rommel figur! ser ut att vara samma som deras 1/16 fast i 1/35 då förstås har själv detta set som när jag köpte det så hadde jag stora planer men nu 1 1/2 år senare ligger delarna kvar i sina påsar! du får med ett tält och en dak kubelwagen rommel + 2 figurer kosstar ca 220 på hobbyfixaren dragon har ju också ett set med dak tyskar som sitter och fikar där får man med en liten hund + en ödla och lite utrustning med dessa set och din 250/3 a så borde det gå att slänga ihop nått med lite sand i botten?
//pebben

lustigt har inte tänkt på det tidigare men om man tittar på fotot skulle inte boxarten bli ett fint dio?
//pebben

Varför inte! Där har man ju en god början. Det är ju som när man hittar ett foto och funderar på att göra det motivet/miljön.
Stefan - Modellbyggare

Vilket dilemma! Jag fick ju hem min Kungstiger idag och sitter bara och drägglar… Det blev plötsligt mycket mer intressant att börja plocka med den än att börja med Greifen. Är inte det här lite som att stå och våndas mellan Aftonbladet och Expressen??

Ja det är som att välja mellan pest eller kolera! ;-) (Ab vs Exp)Gör det som känns bäst och där det finns mest inspiration för stunden, jag följer min magkänsla och då mår jag bra! Nu skall jag ner och fota lite på brandbilen, så ni får se det senaste haveriet…
Stefan - Modellbyggare
sa nån tiger? yummi! vilket utförande och vilken tillvärkare? har samma problem men som regel hinner jag börja lite innan jag hittar nått som ser mer lockande ut! hm så ser det ut som det gör i hyllan också!
ha ha men att välja kvälls tidning har jag inga problem med i dessa tider GT dom skriver mest om FRÖLUNDA
//pebben

#13, kolla in under rubriken "Köpa modeller på nätet". Jag fick hem lite godis idag…hehe. Sport..förstår jag mig inte på
.