Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettallmänt
Läst 2220 ggr
Sven-Erik
0

Byggda modeller!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det någon som tycker att det skulle vara kul med foton på gamla modellbyggen, lyckade eller varför inte katastrofbyggen?
Verkar det som en bra ide, skicka in bilder på era bästa/värsta alster.
Jag skickar en bild på en Pz.kfw IV som jag byggde för tio år sedan men lyckats bevara hjälpligt trots 5 flyttar…

StefanW
0

Härligt att se, jag skall ta lite foto på några riktig "lustiga" byggen som man helst vill glömma (men man bygger ju för att det är roligt, så de får vara kvar i samlingen)

Stefan - Modellbyggare

Sven-Erik
0

Haha, alla har vi väl "lik i lasten".. Men man kan nog räkna det som terapi, att komma ut med det som man mest skäms över!
Hmmm, måste nog ut och leta i gömmorna i morgon…

StefanW
0

Jag lovar att visa sådant som man inte visar upp på tävling! Men hobbyn är ju "learning by doing" och det är uppfriskande med ett garv åt sina egna misslyckande (när ilskan har lagt sig) Skrattande

Stefan - Modellbyggare

Sven-Erik
0

Hehe…ja nog har det flugit en och annan modell i väggen alltid..

StefanW
0

#4 o ja, även efter den tid då man mot bättre vetande byggde in smällare i flygplanen (önskar att man hade haft dom kvar idag)

Stefan - Modellbyggare

Sven-Erik
0

Här kommer lite bilder på projekt som aldrig blev klara. Först en Ford 1932 Rod som jag hade väldigt stora planer för…

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=c2e01034-30d5-4959-ac3c-b0ba5bd0317b&Filename=Rod 32.JPG)

Sven-Erik
0

Sedan en Ford 1934 Rod som faktiskt var rätt fin tills jag flyttade för femtioelfte gången och smulade sönder den…

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=b9999f44-016c-46fc-a483-c04f93fba7e6&Filename=Rod 34.JPG)

Sven-Erik
0

En gammal Cheva pickis som oxå var rätt frän tills den hamnade i backen efter katterna hade picknick i modellhyllan..

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=cbc856b0-03f1-499c-aaf3-b73b98bce944&Filename=pick up.JPG)

StefanW
0

Härliga bilder, tänker på när man började bygga och utan hämningar byggde om bilarna så dom skulle se "häftiga & coola"! De skulle man haft kvar idag.

Stefan - Modellbyggare

Svake
0

Mitt lilla bidrag till "sköjhörnan" ett av tre byggen som är klara av Weird-Ohs kitsen.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=a36e9f45-f90f-46b8-a232-69ba716c1e78&Filename=drag hag2….jpg)

Svake
0

Sköna roddar, håller själv på med en Ford 32, den ska ha skärmarna på.

Sve-Åke

StefanW
0

#10 underbar!

Stefan - Modellbyggare

Svake
0

Min senaste bil som blivit klar är denna hot rod, AMTs gammla byggsats. Har alltid velat bygga en liknande som den som var i deras katalog. Fick till den ungefär som jag tänkt.

Sven-Åke

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=bd157aaf-d598-4a5e-b5b1-8e75e3400f61&Filename=hot rod.jpg)

StefanW
0

Den var "läcker" Junior gillade den också!

Stefan - Modellbyggare

Svake
0

Ja varför inte då visa upp en annan snubbe som sitter säkert. Hut rod var kul att bygga, ingen tvekan om färgen på "cupen". 

Sven-Åke

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=07569630-b289-4efc-ac54-19dde7a7b9e8&Filename=Hut rod.jpg)

StefanW
0

Den såg kul ut, grabben skrattade gott. Skrattande

Stefan - Modellbyggare

Sven-Erik
0

T-hotten gillade jag skarpt!

Svake
0

Tack ska ni  ha, att bygga ska ju vara roligt och som tur är så finns det återutgivningar av de gamla objeket, för dom som nu vill. Dom måste ha hafft roligare förr för det görs ju inga nya typer! Denna skapelsen har jag en till av eftersom man kan göra den ganska lik en Starfighter.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=6e3c4b9d-8d06-4cd6-93ff-add18bf279f4&Filename=Freddi Flame Out.jpg)

Svake
0

Glad är han i alla fall.

Sven-Åke

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=9861d0e3-fd71-4b26-8186-6ba185f86012&Filename=Var glad.jpg)

StefanW
0

En sådan till bild och grabben får byta brallor, härligt att se honom skratta så hjärtligt.

Stefan - Modellbyggare

Svake
0

Gött att det finns ungar som har humor! Här kommer sista bilden på den, jag känner mig ganska lik själv, tack och lov verkar nu febern ge sig, hörde just av tösen som kom från stallet att en bekant  där nära på fick lunginflamation, han har samma som jag…..Skrikandes hehe.

StefanW
0

#21 Underbar bild! Precis så kände jag mig för en stund sedan efter en batalj med färgsprutan…   ;-)

Stefan - Modellbyggare