Dagens tips!
Vad sägs om en sådan här tråd? Jag tänker mig att man lägger in små fyndtips. Ett exempel kan då vara detta:
På tradera finns en riktig klassiker till salu.
Avro 504K är en av mina verkliga favoriter;
- Jag byggde den redan som liten
- Jag tycker det är ett vackert flygplan
- Den fanns i Sverige - såväl mil som civ
- Det är ett riktigt klassiskt flygplan
då den nytillverkas nu för tiden tycker jag det var lite dyrt! jag menar vad är vittsen att lägga ett bud på en auktion som utropet är det samma som i butik? som köpare kan du ju bara förlora glöm inte bort att frakten ska betalas också
//pebben
#1 Bra kommentar! Jag visste inte att den var lätt att hitta.
Så är det på Tradera. Jag har ändå valt att handla där någon gång - bara för att det är så bekvämt att få det skickat hem…
;-)
för min del är det nog spänningen tror jag! + att man hittar i bland sådant som är svårt att hitta! tex så vann jag en auktion om en airfix ekonomiförpackad fiesler storch från 1973! det hittar man inte på stor och liten he he. vet inte hur vanlig 504k är idag men det har nog gått 1 i veckan det senaste halvåret på tradera och nånstans måste dom ju komma ifrån? annars är tradera rätt så kul man vet ju aldrig vad man kan hitta men jagar du flyg så titta in på rebell hobby där finns mycket roligt och bra service!
//pebben

#0, Ett bra initiativ! Dagens tips kan vara en bra sak, då man ofta "springer på" saker på nätet. Om man sedan talar om det här, så kan man snart få reda på om det var en bra sak och till ett bra pris!
Bl.a. A-model har gett ut en Avro 504K singel seat (bl.a. Svenska dekaler) i skala 1:72 för 145;-

Sedan har de gjort en Night Fighter för 175;-

Båda dessa finns bl.a. hos Rebellhobby
//Stefan
Stefan - Modellbyggare