Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettallmänt
Läst 1236 ggr
denstore
0

Sambeställning Hannants?

För ungefär ett år sedan, så hade vi en liten sambeställning från Hannants. Finns det intresse för att göra det igen? Jag har lite grejer på gång som jag skulle vilja köpa någon gång innan sommaren, och det gäller kanske att passa på nu när pundet är relativt billigt.

TommiN
0

Inte helt fel tanke,skall tänka på det ett litet tag och kolla om jag hittar någe intressant.

StefanW
0

Låter som en bra idée!

Stefan - Modellbyggare

WildeSau
0

Har precis fått ett askgrått paket därifrån. Glad

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

starhawk
0

Lite för sent tyvärr, väntar på ett paket därifrån!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

denstore
0

Ja#3 & #4 Jaja, men man kan väl beställa mer?

starhawk
0

Är du inte klok, jag har ju inga pengar kvar!  Skrattande

denstore
0

#6 Jag som hade funderat på att sälja av min Hustler till dig! Tungan ute

denstore
0

Jaha, nu anser jag att det börjar bli dax!

Någon som är intresserad?

Magnuzk
0

Jag är intresserad. Hur skulle vi göra då?

Magnus.

j29tunnan
0

Beställde i förrgår och det skickades igår, snacka om att de har skärpt till sig :-) Förut tog det 3-4 veckor.

denstore
0

Tja, det bästa är väl om någon, (behöver inte vara jag) tar in beställningar, och sedan lägger en stor beställning.

Idealet är ju om man kommer upp i 280 pund, så att man får det hela fraktfritt till Sverige i alla fall.

Magnuzk
0

Det skulle vara bra. Och sen, hur gör vi då det är dax att dela ut sakerna, blir det smaling på ett ställe om man bor i närheten, eller blir det frakt på något vis?

denstore
0

Jag bor ju i Skåne, så alternativen är ju få. Enklast blir väl att den som ska ha lejonparten av beställningen är den som beställer. De som bara vill ha några småsaker eller för bara en liten summa kan kanske stå ut med svenskt porto.

Fördelen med en sambeställning är ju att man kommer över Hannants minimum på £30, vilket oftast inte är något problem, och sedan om man kommer upp i en rejäl beställning, så blir det som sagt fritt från England. Och med tanke på att lite större modeller kostar rätt mycket med paket från England, så kan det vara lönt. Dessutom så har ju Hannants ganska bra priser på en hel del.

Magnuzk
0

Jag är intresserad. Jag ska kolla hos Hannants och återkomma.

Magnuzk
0

Två saker vill jag ha, men just nu är bara en klar som jag har råd med och det är denna: http://www.hannants.co.uk/product/QB48066

så den vill jag ha. Meddela när det börjar närma sig så kanske jag har råd med denna med: http://www.hannants.co.uk/product/TM32021

ipmsdalarna@magnuskimura.se eller här på forumet.

Magnus.

denstore
0

Inga problem med att vänta fram till efter löningen i alla fall. Min plan var nog att försöka göra beställningen i månadsskiftet.

Magnuzk
0

ok, då kanske jag kan ha råd med båda sakerna.

denstore
0

#17 Det hoppas vi!Glad

zoncar
0

F,låt ett stolpskott men vad exakt är detta förnågot ,ja inte för att jag har råd att vara med nu, men för framtiden kanske???Flört

gäller det inte Bilar eller Pansar så är ja liksom inte me ändå

denstore
0

Gå in på Hannants och kolla vad du behöver. Sälj sedan fruns och barnens vinterkläder. Inga problem…. Flört

zoncar
0

Ja nu är ju jag Ungkarl så det få la bli, råna grannen, stjäla ett bankkort, plundra ungarna i sandlådan å sen inget dåligt sammvete alls hehe,Glad ska kolla upp detta men inte nu kanske någon annan gång, sjukt fin leksak plus kartong du visade upp föressten! Riktigt avis

denstore
0

Jepp, den har en särskild plats, både i skåpet och i hjärtat.

En intressant sak med den var att på 90-talet blev jag erbjuden 2500kr för den, av en samlare. Samma samlare vill idag inte ge mer än en femhundring. Enligt honom har ebay och globaliseringen gjort att värdet i många "rariteter" totalt har försvunnit.

zoncar
0

Ja i en av mina gömmor kan det ev finnas orginal kartonter kvar av märklin från 60-talet, men jag har inte sett detta på länge tyvärr, finns kanske kvar hos mina gamla föräldrar, men till salu är det inte, rariteter i livet så att säga, detta kommer jag att behålla livet ut oavstt pris!!

starhawk
0

#16: Jaså efter löningen! det var en annan femma. Men… behöver jag nåt från Hannants Obestämd det tål nog att funderas på först

Magnuzk
0

Jag vill beställa! Detta är det jag vill ha om det blir aktuellt: http://www.hannants.co.uk/product/QB48066

Kan inte köpa mer just nu, tyvärr.

Magnus.

denstore
0

Jag tror det blir inställt. Med tanke på att vi inte ens är halvvägs till fri frakt, så känns det som att jag väntar. Tyvärr.

Magnuzk
0

Japp, tråkigt, men väntar gärna till senare och då kanske jag kan ta nåt mer också.

denstore
0

Om vi siktar på löningen i juni istället, så kanske det funkar.