Vallejo Washes, hur funkar dom?
Jag beställde lite vallejofärger från ebay samtidigt som jag beställde lite annat skräp så jag slängde med detta lilla paket i ordern också.
Frågan är ju nu hur använder man dom? har mailat vallejo själva och frågat hur dom ska appliceras men dom har inte svarat med något bra svar, han skulle leta reda på något var svaret men inte kommit något mer. Fick däremot en 17mb stor powerpoint hur deras Decal medium och decal fix skulle appliceras vilket jag också frågade om.
Testade att köra: dränk och torka av med en trasa tekniken för att göra det mörkare i skarvar men det gick inge bra för det blev en kletig gummiyta av färgen och gick inte så fint att torka bort som man sett på youtube med andra washes. Lägger man bara dit lite så blir det fult då det blir ojämna droppar och den flyter runt konsigt.
(Vet inte hur man får bilden att dyka upp i inlägget men den är bifogad iaf.)
Så nöjd jag varit med vallejos model color så tänkte jag att dessa lär va fina grejer också, men den glädjen tycks inte återspeglas. Men jag vet inte alls hur dom ska appliceras vilket nog är problemet men det saknas instruktioner och det som gäller för andra funkar inte då den beter sig konsigt.
http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=6480
Det kan nog vara svårt att hitta tutorials till denna produkt eftersom den är så ny… Dock kanske finns svaret på denna dvd? Jag har den inte själv, så det är ren gissning
Hursomhelst så bjuder den med största säkerhet på en massa bra kunskap… Mig Jimenez är enligt mitt tycke en av de bästa pansarbyggarna i världen…
Annars kan jag verkligen rekommendera Migs färdigblande washer. De har lagomt lång torktid och ger ett jämnt och fint resultat. De är väl lite smådyra, men en flaska räcker lääängggee… Tror en flaska kostar typ 75 kronor…
Vanlig konstnärsoljefärg och terpentin funkar också bra att göra washer av. Vill man snabba torktide kan man även blanda den med humbrol.
Mvh Jesper

#1 Ny? oktober 2008 är inte nytt…
Dom har missat lite i marknadsföringen där tycker jag.
men jag får väll googla vidare, finns lite dåligt med geeks på youtube som knarkar med vallejoprylar, det hade nog varit en bra marknadsföring annars.

…la in bilden åt dig.
Stefan - Modellbyggare
#2 Där ser man… Jag läste om dem första gången i Augusti tror jag… Lite B att de inte har någon egen tutorial ännu.
Hursomhelst så verkar DVD:n jag nämnde tidigare innehålla precis den info du söker. Kolla in Mig Jimenez blogg: http://migjimenez.blogspot.com/
Mvh Jesper

Såg bloggen där och den dvdn skulle man vilja se, får hålla utkik efter den om den inte kostar multum.
Coolers… Enligt Armorama kommer den börja släppas i slutet av April. Tyvärr verkar det inte finnas några prisuppgifter ännu.
Får jag gissa lite så tror jag inte den kommer att kosta multum… Mig Productions har två liknande DVD:er som kostar 13 resp. 10,50 euro på sin hemsida, så förhoppningsvis landar väl priset däromkring.
Jag ska nog ta och köpa en själv också. Den verkar intressant
/Jesper

Burns: den där Powerpointen om vätskorna skulle jag gärna vilja ha… kan du adda mig på MSN (hasse@hobbybokhandeln.com) så kunde du messa över den? eller om du har nåt utrymme på nätet där du kunde dela den?
Hasse - Medarbetare på Modellbygge iFokus

#7 Det var en powerpoint om deras Decal Medium och Decal Fix, men jag kan fixa det när jag kommer hem till dattan msn är på.

#8: Det var just dekalvätskorna jag var nyfiken på, kanon! Funderar starkt på att ta in dom, de har fått mkt bra rescensioner i blaskorna.
Hasse - Medarbetare på Modellbygge iFokus