Tamiyas German Luftwaffe Pilot 1/16

snyggt.

#2 Ser ut som Galland. Går det inte att ta bort mustachen, kapa benet, hänga på medaljer och göra Rudel av han istället?
.
Skojar bara. Ser väldigt fint ut. (Långt över min nivå med figurer).
Adolf Gallands huvud på en påle -jo jag tackar jag. Så kan det gå om man dimper ner mitt på Duxford eller nåt annat fiendefält med revanschsugna RAF-piloter…
Nu får det vara läggdags men jag hann i alla fall få ögonen och ansiktshåret klart.
#3-5 Tusen tack. Vi får hoppas att detta går bra. Har tagit en massa tips från ElLobos youtubelänkar.
En alldeles perfekt tangorabatt. 
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Fin Dolpho! 
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus
#7 Får nog ansa rabatten och ögonbrynen en aning. 
Men jag tackar för snubben i alla fall.
Tjusigt Sponny :) Vad är det för gul snodd som hänger från midjan?
Det är remmarna till flytvästen som ska på lite senare. Men jag tänkte att det kunde vara kul att se målningen på bröstet (som till 90% kommer att döljas av flytvästen när den kommer på).

Det tycker jag du ska vara! Mycket snyggt målat ansikte, brukar vara det som är svårast att få till bra.

Inte klokt så fint det blev. 
#14 Mycke snyggt målad figur 
Basplattan kommer också bli kanon..
Nu får jag lov att lägga ner arbete på denna figuren och säga att Dolfo är klar. Är nöjd och har haft riktigt kul när jag pysslat med denna. Figurbygge i denna skalan är kort sagt sjukt kul och jag tycker nog att alla ska prova på det någon gång.
Och när ni testat och tröttnat köper jag era figurer lite billigt… 

Mycket snyggt! Ja är det machinegun/stormtrooper gubben nästa med oakleaf camo´t? Så får du en utmaning i hela gubben inte bara huvudet!!
Mycket snygg figur du har fått till som sakt.
Basplattan blev kanon också..

Ser jättefint ut.
Om man får komma med en liten kritik, så hade jag nog velat se lite mindre vitt i ögonen. Om man tar bilden i #19, och sätter jämt med flygkaptenen i Mr Jet-reklamen till höger, så ser du kanske vad jag menar. Trots att kaptenen är en aning större, så ser man väldigt lite ögonvitor. Inte på flygvärdinnan heller. Jag hade nog satsat på en pinwash i nederkanten för att tona ner det vita.
Annars ser det fint och fräscht ut. Lagom mycket utnyttjande av skuggor och veck i uniformen, och du har fått till lagom yta i tyget. Just tyg tycker jag är supersvårt. Det är så lätt att det ser antingen för blankt eller för matt ut.
Och ja, basplattan lyfter hela figuren.
Tack för tipset denstore. Det är konstruktiv kritik som gör att man kan bli bättre. Så alla tips av den typen tar jag tacksamt till mig, så jag ska ta mig en titt på ögonen.

Skönt att höra att du ser det så. Men du har helt rätt. Konstruktiv kritik, såväl positiv som negativ är viktig för ens utvecklande.
Visst lär man sig av sina misstag, men allra mest lär man sig nog av att få någon annans syn på det hela. Men det kräver att man kan vara ärlig, både som kritiker och som kritiserad. Jag har dömt en hel del modeller, på diverse tävlingar, och ibland träffar man på folk som undrar om hur och varför man tyckte si eller så om deras modeller. Ibland förstår de vad man berättar, och oftast så tror jag att de tar ett stort steg framåt i sitt byggande vid de tillfällena. Eller så förstår de ingenting, slår bakut, och tar det extremt personligt. Det är oftast personer som sedan går hem och fortsätter på exakt samma sätt som innan.
Jag ser fram emot att se fler figurer från dig. Det är inte riktigt mitt fält, men det är kul att titta i alla fall.