Flygsimulatorspel
Jo jag sitter här och grunnar om någon har IL-2FB/PF version 4.04m, skulle då vilja ha kontakt över nätet för att dela meningen om vem som fightas bäst eller bara flyga. Det är ett fantastiskt spel. Sedan har jag FS9 som också är trevligt att flyga i. Flyger oxå Lock On men där vet jag inte om man kan koppla upp sig, har bara försökt med en amerikan som hade svårt att koppla upp sig på allt utan FS9, men han har änligen fått ett fruntimmer som jag tro är påkopplad ordentligt. Sedan flyger jag oxå Wings Over Vietnam som tidsfördriv, har ännu inte lyckats fälla en enda bomb, fattar inte hur det ska gå till. Raketer och kulor gör fienden illa, men bomberna hänger stilla. Så är det någon som vill utmana ödet så säg bara till, här finns det gott om material att skuta ner. Simulator i all ära men man blir oxå sugen på att bygga någon av planen man flyger. Just nu bygger jag en Hasegawa 32 skala Me 163 åt en engelsk vän som jag flugit CFS och IL-2FB med i många år.

Har inget eget spel på datorn, testade ett "trail" program för R/C flyg. Hade det varit verklighet så hade jag avverkat många plan, utan har bara provat hos bekanta. Den enda simulatorn som jag har provat är till JAS 39, som står i Linköping. Den känslan kan man fortfarande känna…mmm… annars är jag sugen på att komma upp i ett riktigt plan. Av flygvapnets jet som jag varit uppe i ett par gånger är SK 60…men det är ju en annan historia.
De spelen du nämner i #0, vad kostar de? Är nämligen lite sugen!
Stefan - Modellbyggare

Jo IL-2FB med tilläget kostar si så där 100 -150, om du finner det, dom ligger nu som billighetsutgåva, samma grejer, har själv köppt dom, efter at ha kört med fulingar ganska länge. Sedan ska du ha Pasific Fighters, de läggs ihop, merge, m:et efter 4.04. För tt få det at se ut som det gör ska man gå till deras hemsida och ladda ner en patch, eller säga till mig så sänder jag den. Nu har det kommit ett till tilläg som rör WW3 närmast, skumma tyska projekt flyger runt och gör livet surt för de allierade, då hamnar man upp på ungefär 4.07 tror jag, men det dröjer för mig, är mer till för realism. Köp och ladda, det finns inget bättre att flyga, flygkänslan är mycket bra. Jämnfört med U.S.NAVY/MARINE och CFS så är de stenåldern, roligt för sin tid men helt ute idag. Facon4 var annars ett bar sim, om man fick det att fungera helt ut, F-22 var inte så dumt heller. Har funnits en del som sagt, har slitit ut många spakar med åren.