Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettflyg
Läst 1308 ggr
ElLobo
0

Kora Saabs vackraste jetflygplan

En tråd på IPMS-Stockholms forum ledde mig till tidningen Ny Teknik, och då måste jag ju dela med mig av den här roliga undersökningen.

Så titta på bilderna, fundera och rösta på Saabs vackraste jetflygplan.

PonCar
0

Jag har röstat! Blev J 32:an förstås… Såna lär ska ha dånat fram och åter ovan Nyköping på den tid då Skavsta fortfarande var F 11. Tyvärr var det före min tid som Nyköpingsbo…

ElLobo
0

Självklart har man röstat! Glad Efter mycket tveksamheter valde jag dock Draken. Fast det var väldigt jämnt mellan Draken och Lansen, men till slut blev valet Draken. Lansen har jag dock ett särskilt gott öga till, då den ju alltid for fram över trakten där jag bodde som liten, och då F 6 var i gång.

starhawk
0

En gång i tiden bodde jag i Grödinge det var när F18 Tullinge fortfarande var en aktiv flygbas. Då flög det ofta just Draken över villaområdet, tjusigt plan! Den fick min röst!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Exelon
0

Snyggast är helt klart tunnan!Skrattande Fast eftersom jag är uppväxt under viggens tid och efter som dom använde ofta dalgången som nån sorts låghöjd/terräng träning så syntes den ofta, men det var innan alla neddragningar så ser man väl någon Grip lite då och då. På högre höjder, blev nog en ändring om lågflygningar bredvid bebyggelse.