Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettföreningar-i-sverige
Läst 941 ggr
janwahlgren
0

IPMS Uppsala majmöte!

Välkomna alla till IPMS Uppsalas majmöte nu på söndag den 2/5 (som vanligt den 1:a söndagen i månaden).
Plats: Källparksgatan 7 (kvarterslokalen)
Tid: 12:00-17:00
Frågor? Ring mig på 0730 560475 eller maila  j.o.wahlgren@spray.se
mvh / Janne

StefanW
0

Hoppas att det blir välbesökt som vanligt! Ser fram emot en liten redogörelse efteråt! Flört

Stefan - Modellbyggare

BjarneS
0

Får se om jag får med kameran den här gången, glömde ju den på airbrushkursen.

Bjarne - Styrenoholic

janwahlgren
0

#2 Har lite bilder från airbrushkursen i kameran. Nu när jag blev klar med flytten min (4 trappor utan hiss… Rynkar på näsan)  så ska jag försöka att flytta över bilderna till datorn. En förhoppningsvis betydligt lättare flytt…..Flört       Kanoooon om du får med du får med dig kameran Bjarne, då jag inte har min med mig.

mvh / Janne

BjarneS
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer lite bilder från mötet.

Vi hade som vanligt väldigt trevligt och det blev många skratt. På den här bilden ser det dock väldigt tungt ut. Per sitter och suger på sin Bradley, eller äter han en kaka?

BjarneS
0

Den obligatoriska Me 109:an fanns på plats. Fast är det inte en Spit han bygger?

BjarneS
0

Det byggdes två Hornet av olika fabrikat.

BjarneS
0

Olle "njöt" av en Matchbox.

BjarneS
0

Per scratchar vidare på sin Bradley till spaningsgruppbygget.

BjarneS
0

J-O detaljerar en Ford GPA. Dagen till ära bjöd han på korv för att fira att han fått en modell färdig, fast festföremålet fick vi inte se då den inte var riktigt färdig än?????

BjarneS
0

Och det övades på färdigheterna från airbrushkursen.

BjarneS
0

För egen del blev det ett lite annorlunda möte. Jag byggde på Zvezdas Sdkfz 251 Ausf B som har helt fel inredning samt att jag bygger om den till en Ausf A. Så det blev en hel del skrapande och filande och byggdammet la sig tjockt på "skärmattan". Fick för mig att tömma det i soptunnan och kollade noga att inga delar fanns kvar. Jag använder Dragons genomskinliga siktluckor till den här då de är betydligt bättre än Zvezdas och när jag skulle testa om jag fått till hålet rätt var luckorna borta. Så Janne och jag fick dyka ner i soptunnan bland kaffesump, tepåsar och begagnat snus. Vi tömde över allt i en annan påse medan vi gick igenom innehållet och hittade en lucka. Så med arkeologisk noggrannhet gick vi igenom allt igen, silandes kaffesumpen mellan fingrarna och hittade då den andra. Så nu föreslår jag en ny klass på tävlingarna, "bästa lukt".

Tack för hjälpen Janne och ett stort tack för att du ordnar mötena.

HaDe

Bjarne

[Henke29]
0

Ser ut som att ni har väldit trevligt på eran byggmöte Skrattande

Kul att få se BjarneS