IPMS Uppsala majmöte!
Välkomna alla till IPMS Uppsalas majmöte nu på söndag den 2/5 (som vanligt den 1:a söndagen i månaden).
Plats: Källparksgatan 7 (kvarterslokalen)
Tid: 12:00-17:00
Frågor? Ring mig på 0730 560475 eller maila j.o.wahlgren@spray.se
mvh / Janne

Hoppas att det blir välbesökt som vanligt! Ser fram emot en liten redogörelse efteråt! 
Stefan - Modellbyggare

Får se om jag får med kameran den här gången, glömde ju den på airbrushkursen.
Bjarne - Styrenoholic
#2 Har lite bilder från airbrushkursen i kameran. Nu när jag blev klar med flytten min (4 trappor utan hiss…
) så ska jag försöka att flytta över bilderna till datorn. En förhoppningsvis betydligt lättare flytt…..
Kanoooon om du får med du får med dig kameran Bjarne, då jag inte har min med mig.
mvh / Janne

För egen del blev det ett lite annorlunda möte. Jag byggde på Zvezdas Sdkfz 251 Ausf B som har helt fel inredning samt att jag bygger om den till en Ausf A. Så det blev en hel del skrapande och filande och byggdammet la sig tjockt på "skärmattan". Fick för mig att tömma det i soptunnan och kollade noga att inga delar fanns kvar. Jag använder Dragons genomskinliga siktluckor till den här då de är betydligt bättre än Zvezdas och när jag skulle testa om jag fått till hålet rätt var luckorna borta. Så Janne och jag fick dyka ner i soptunnan bland kaffesump, tepåsar och begagnat snus. Vi tömde över allt i en annan påse medan vi gick igenom innehållet och hittade en lucka. Så med arkeologisk noggrannhet gick vi igenom allt igen, silandes kaffesumpen mellan fingrarna och hittade då den andra. Så nu föreslår jag en ny klass på tävlingarna, "bästa lukt".
Tack för hjälpen Janne och ett stort tack för att du ordnar mötena.
HaDe
Bjarne
Ser ut som att ni har väldit trevligt på eran byggmöte
Kul att få se BjarneS