Nytt bygge

Det där ser mycket snyggt ut, Mattias! Klart häftigt och realistiskt. Det enda är väl i så fall om det kanske skulle vara några skador på gräsmattan med tanke på hur hus och gator ser ut, men jag gillar det där dioramat.
Ska du ha det hemma eller kommer det ned i lokalen? Så man kan kika närmare om man råkar komma till den stora staden …

Det ser ut som om du har valt två byggnader från MiniArt: #36007 Budapest 1945 och #35020 Hungarian City Building i skala 1/35. Det syns att du har byggt en hel del på detta fina diorama. En liten fundering från min sida: från vilket håll kommer man att kunna betrakta den när det är klart? Är det tänkt att man skall kunna "gå runt"? Eller kommer man t.ex. att stå som betraktare i ena ändan av gatan? Håller med ElLobo om gräsmattan och häcken, den har kommit för lindrigt undan!
Om du går in på MiniArt´s hemsida så har de en avdelning som heter: Painting Guide, där visar de mycket bra hur du kommer vidare med slitage och vädring. Trägolvet har du fått till riktigt bra!
Stefan - Modellbyggare

Så snyggt! Måste plocka upp hakan från golvet!
#6,7. Hmhm ja gräsmattan var lite väll snygg :) ska åtgärdas man ser inte sånt när man sitter mitt inne i det.
Du kommer kunna kolla på det från alla håll och det kommer att finnas i lokalen för beskådan. Annars känner jag mig nöjd med husen vad som inte kommer fram på bilderna är just hur slitna husen verkligen är och att dom är ganska ordentligt smutsiga och vädrade. Golven är jag grymt nöjd med.
Jag tackar för kommentarerna och fler är välkommna även frågor om någon undrar något annat.
#8 Tack :)
Mycket snyggt diorama du har pysslat med 
Oj, vilken action! Har du nån story om vad som utspelar sig på denna gata?