Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: flyg
Läst 1992 ggr
linusorn
0

Färdig S35 Draken J

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer min färdiga draken. Är nog den model jag är mest nöjd med sen jag tog upp byggandet igen. Kommentarer, tips och glada tillrop mottages tacksamt. Väntar på Hasegawas finska drake, och den ska bli ännu bättre!

linusorn
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En till

ElLobo
0

Den där ser riktigt fin ut! Mycket snygg!

[Hayabusa]
0

Mycket fint bygge! Glädjande att se märkningen också Glad

/Stefan

[Henke29]
0

Mycket fin Draken du har fått till Skrattande

ElLobo
0

Och ni som inte har hängt med från början kan läsa här:

Kanske 48 timmars?

linusorn
0

Tack ska ni ha!

widen76
0

Mycket snygg! Du har fått till fogen vid luftintagen väldigt fint och även sidopanelerna för kanonen. Det kan bli lite slipande där…

Fråga: Hr du använt fotoets-detaljer i cockpit, bälten i stol osv? Vilka färger har du använt dig av för gråtonerna?

Jag jobbar nämligen själv med en Hase-Drake just nu och nyser lite lätt av slipdamm…Glad

sponny
0

Ruggigt snyggt gjort. Tack för att du visar såna mästerverk.

IKV91
0

Trevligt bygge!

Jag tycker trots mina begränsade kunskaper om flygplansbygge att den blev riktigt snygg.

Kul att du visade några bilder.

Roger

PonCar
0

Looks really nice!

linusorn
0

Tack allihop!Skäms Det var en del slipande vid luftintagen.Obestämd Jag brukar klippa av en rak bit av gjutstammen och fästa lite häftmassa på. På häftmassan formar jag en liten bit slippapper, då blir det lätt att komma åt vid svåra skrymslen. Det bästa är att det nästan är gratis också!

#7 Jag har använt Eduards interiörset, jag har sen vädrat med migpigment, kan försöka få till några bilder. Finns hos både rebell och alfahobby. För gråfärger har jag använt de kulörer som Hasegawa har i ritningen, använder i princip bara gunzefärger. På lacken har jag använt MIGs blå filter för att gifta ihop kamot, var försiktig om du använder den bara. Jag lyckades paja huven med filtret. Sedan vädrat med promodeller, mig-pulver och Tamiyas vädringsset.

Lycka till med din drake! Hoppas vi får se bilder.Skrattande

widen76
0

#11: Tack för den utförliga beskrivningen. Skön blandning med tekniker. Jag har inte provat MIG-pigment än, men det får man ta och testa. Filtret är intressant, eftersom man i efterhand kan ändra nyans på i stort sett vilken färg som helst. Du har verkligen förfinat tekniken!

P.S Bilder på min drake lär komma upp på marcusmodels.netinom kort, såvida det inte blir som med mitt första försök som åkte rakt ner i soptunnan.. SkrattandeFoten i munnen