Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: allmänt
Läst 799 ggr
ElLobo
0

Magnus modellbyggeri -- del 2

Byggeriet fortsätter i den här delen.

Del 1 hittar ni här.

Magnuzk
0

Tack ElLobo. Satt precis och funderade på det här själv.

: )

Roca
0

Ser fin ut din Skyraider!

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Magnuzk
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack så mycket! Den blev klar bara för någon minut sen, nu orkar jag inte pyssla med den längre! Mattlackade bomber och raketer för ett litet tag sen och nu sitter allt på och den är klar!

Magnuzk
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och nu står en reparation av en P-47 på tur. Det är inte någon av Proosens uppfinningar som fallit över den, utan det är eget klanteri då jag lyckades fälla en bordslampa över den.

Roca
0

#4: Otur! Men det ser inte ut att vara alltför mycket skador? Och din "Jug" är ju riktigt, riktigt fin! Det måste vara pillrigt att få dit dekalbiten över den där öppningen på sidan av flygkroppen? Nu blir man sugen på att bygga en sån också, fast jag sålde den enda jag hade, får skylla mig själv..och glass har det slunkit ner under byggandet också ser jag! Cool

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Magnuzk
0

Hoho! Nee, det var inte glass, det var en Viktväktar blåbärsgrej. God!

Dekalen tror jag var delad på något vis så att det skulle gå att sätta den över utsläppet där. Minns inte nu. Modellen är en Hasegawa 1/72. Det blev inte stora skador som tur var. Den har blivit lagad förr också. Efter frakt från Japan var den lite trasig. Den saknar ett pitotrör och den smala luckan på landstället på en sida är borta, så den har jag fixat till av lite plast. Det som gick sönder nu var en bomb, bakhjulet och antennen.

Den här är jag väldigt nöjd med. Tror det var den andra som jag målade med airbrush och mitt första försök att fylla i panellinjer, vilket jag gjorde med humbrols svarta utspädd med terpentin. Försökte sen på en Zero, men den förstördes totalt av det och blev inte bra alls. Den har gått i bitar efter frakten och måste lagas. Ska göra det en dag här framöver.