Växla hobby
Nu ska jag växla hobby och återuppta fisket över vår/sommar/höst ! Har ej fiskat på 10 år, ej heller ägt någon utrustning. Så nu blir det till att handla det jag behöver och vänta på att det blir isfritt!
Till hösten kommer säkert limmet fram igen! 
// Pentti

Fiske är också trevligt! Vad för slags fiske handlar det om? Mete, "vanligt" fiske eller flugfiske?
Och förresten, du har väl sett att det finns Flugfiske iFokus, och även den avsomnade Fiske iFokus?
#1 Jag kommer att använda haspelspö till att kasta/meta och köra lite "bonntrolling" med dvs. släpa en wobbler efter båten medans jag förflyttar mig till ett annat ställe att kasta eller meta på.
mao ett vanligt enkelt fiske! 
//Pentti

Härligt! Då får man hoppas du får god fångst under ett halvår!
Agna med lite lim så kanske en och annan byggsats hamnar på kroken också…
#2 Enkelt fiske är inte att underskatta. Lite mask, en burk pilsner och ett metspö. Där har du receptet på en perfekt eftermiddag.
#4 Bra ide´ det ska testas
#5 : så rätt ,så rätt !
Under en tid för något år sedan ägnade sig ett par entusiaster från Nyköpings Automobilsällskap åt "veteranbilsfiske" ute hos oss på jobbet vid Nynäs slott. De snöade verkligen in på ett spår att någon eller några av de tidigare slottsherrskapens bilar borde ha "dumpats" i sjön efter att ha tjänat ut genom att vintertid rullas ut på isen. De var ute i ur o skur i en liten roddbåt o draggade med såväl "supermagnet" som vanlig dragg. Lånade t.o.m ett ekolod! Men innan de kom så långt som att involvera den lokala dykarklubben i sin "skattjakt" uppdagades det genom arkivforskning att Friherrinnan Gripenstedts Minerva hade sålts till Stockholm och något år senare skrotats där… Men huvudsaken man har kul när man utövar sin hobby!!

Fiske är härligt det, inväntar också våren så man kan ta fram sitt kastspö och "flugsvampspinnaren"!